انواع موتور کولرگازی

انواع کولر گازی اجنرال

انواع موتور کولرگازی

۲,۶۸۱ بازديد

انواع کمپرسور



کمپرسور یکی از اصلی ترین اجزاء کولر گازی و قلب تپنده این دستگاه های سرمایشی و گرمایشی است. کمپرسورهای کولر گازی علاوه بر میزان توان سرمایشی دارای انواع مختلفی هستند که با عملکردی متفاوت کار میکنند و هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارد. بدهی است که دانستن این اطلاعات به ما کمک میکند تا اسپیلت مناسب تری انتخاب کنیم.



کمپرسور کولر گازی چیست

قبل از اینکه به شرح انواع کمپرسور بپردازیم باید مشخص کنیم کمپرسور چیست و چگونه عمل میکند. کمپرسور یکی از اجزاء کولرهای گازی است که کارش فشرده سازی و متراکم کردن سیالات و گازها است در اسپیلت ها از نوعی گاز مخصوص به نام R22 استفاده می شود که با فشرده سازی توسط کمپرسور به سرعت دمای آن کاهش می یابد و تبدیل به مایع میگردد این گاز متراکم شده سبب ایجاد سرمایش میگردد.



انواع کمپرسور اسپیلت

حالا که با کار کمپرسور های کولر گازی آشنا شدیم وقت آن است که با انواع کمپرسور آشنا شویم همان طور گفتیم کار فشرده سازی سیالات و گاز ها بر عهده کمپرسور است اما کمپرسور ها به روش ها و عملکرد های کاملا متفاوت عمل متراکم سازی را انجام میدهند در اینجا به شرح آن خواهیم پرداخت



کمپرسور روتاری



کمپرسور روتاری با چرخش ۳۶۰ درجه یک پروانه باعث مکش گاز به درون یک سیلندر می گردد گاز ورودی در اثر مکش پروانه فشرده شده و با فشار از دریچه خروجی به بیرون هدایت می شود. کمپرسور روتاری برای مناطق شمال و شمال غرب کشور و مناطقی که به لحاظ آب و هوا دارای فشار هوای بالا هستند مناسب است.صدا و مصرف برق این کمپرسور از نوع اسکرال و پیستونی کمتر است اما در مجموع میتوان گفت که کمپرسور های پیستونی و اسکرال از توان سرمایشی بیشتری برخوردار هستند.



کمپرسور پیستونی



این نوع کمپرسور با استفاده از پیستون های موجود در یک محفظه سبب فشرده سازی گاز میگردد با هر بار رفت و آمد این پیستون ها گاز موجود محفظه را فشرده و با فشار از دریچه خروجی خارج میکند این کمپرسور به سبب توان سرمایشی بالا برای مناطق گرمسیری و مرکزی کشور مناسب است



کمپرسور اسکرال



کمپرسور اسکرال دارای دو صفحه مارپیچ است که یکی از آنها ثابت و دیگری متحرک است زمانی که گاز از دریچه ورودی به داخل محفظه میرود صفحه مارپیچ متحرک با چرخش ۳۶۰ درجه گاز را فشرده میکند کمپرسور اسکرال نسبت به تمام کمپرسور ها از بازده و عملکرد بهتری برخوردار است و بیشترین بازده را میان کمپرسور های اسپیلت دارد و قیمت آنها کمی بالاتر است. از اسکرال برای چیلرها و دستگاه های تهویه مطبوع مرکزی نیز استفاده میشود.

.این نوع کمپرسور برای مناطق حاره ای و بسیار گرم مناسب است



پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه‌ی وسایل خانگی روز به روز در حال رشد است. برای رهایی از گرمای تابستان، تهویه‌ی مطبوع، بخش جدایی ناپذیر زندگی ماست. اما به این معنی نیست که از هر سیستم تهویه‌ای می‌توان استفاده کرد. بازده مطلوب و صرفه جویی در مصرف انرژی از نکات حائز اهمیتی است که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه داشت.

. کمپرسور قسمتی از دستگاه است که مسئولیت فشرده سازی گاز مبرد به مایع و سپس توقف و مبسط کردن گاز را برعهده دارد. در زمانی که این اتفاق در حال جریان است، گاز مبرد شروع به سرد کردن محیط کرده و در نتیجه باعث اثر دلپذیر خنک شدن می گردد. هم اکنون سوال اینجاست که تفاوت بین سیستم تهویه هوای اینورتر و غیراینورتر چیست؟ این مقاله به منظور کمک به شما برای تشخیص تفاوت های این دو دستگاه و انتخاب یک گزینه مناسب نوشته شده است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.