دخالت بیگانگان در سرنوشت ملت‌های جهان اسلام مذموم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۲,۶۲۲ بازديد

دخالت بیگانگان در سرنوشت ملت‌های جهان اسلام مذموم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://evarah.ir/2020/12/دخالت-بیگانگان-در-سرنوشت-ملت‌های-جهان/ ایواره Sat, 19 Dec 2020 04:39:14 0000 عمومی https://evarah.ir/2020/12/دخالت-بیگانگان-در-سرنوشت-ملت‌های-جهان/

حجت الاسلام مهدی قربانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، در حاشیه پیش همایش کنفرانس مناقشه ناگو-قره باغ ، حمایت از کشورهای مسلمان منطقه را از مواضع اصلی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: ایران به شدت مخالف هرگونه حضور خارجی ها در منطقه. و طبق آموزه های اسلامی ، وی معتقد است كه …

The post دخالت بیگانگان در سرنوشت ملت‌های جهان اسلام مذموم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان appeared first on ایواره.

حجت الاسلام مهدی قربانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، در حاشیه پیش همایش کنفرانس مناقشه ناگو-قره باغ ، حمایت از کشورهای مسلمان منطقه را از مواضع اصلی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: ایران به شدت مخالف هرگونه حضور خارجی ها در منطقه. و طبق آموزه های اسلامی ، وی معتقد است كه هر نوع تسلط كشورهای خارجی بر جهان اسلام توسط شرع حرام است.

وی مقابله با مداخله خارجی را یک وظیفه شرعی خواند و گفت: “هیچ تفاوتی بین سلطه سیاسی و سلطه نظامی وجود ندارد. در همین حال ، دولت ارمنستان به دلیل اشغال نظامی منطقه قره باغ که بخشی از جهان اسلام است محکوم می شود. این سیاست رسمی است جمهوری اسلامی ایران. ” و این همیشه موافق پایان دادن به اشغال در منطقه ناگو-قره باغ و از طرف دیگر سلطه سیاسی آذربایجان است که توسط دولت های خارج منطقه ای ایالات متحده آمریکا و رژیم نامشروع اسرائیل و اخیراً توسط دولت ترکیه ، محکوم شد.

مدیر سمینارهای خواهران استان اردبیل با بیان اینکه ما بر حاکمیت ملی دولت آذربایجان به تمام معنا تأکید می کنیم ، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که دولت آذربایجان و مردم مسلمان و شیعه آذربایجان طبق تعالیم اسلامی حق دارند تعیین سرنوشت هیچ دولت و کشوری حق تصمیم گیری از جانب مردم آذربایجان درمورد زادگاه شیعیان و سایر شهروندان آذربایجان را ندارد.

وی گفت: این سیاست اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران است كه در این جلسات و كنفرانس ها ، ادبیات مختلفی از تحلیلگران برجسته كه مباحث را ارائه می دهند ، پشتیبانی می شود.

حجت الاسلام قربانی در پاسخ به سوال خبرنگار آنلاین درباره اظهارات سرزده و تفرقه افکن رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: وی حداکثر همکاری و پشتیبانی را از دولت اردوغان داشت و بر اساس سیاست های اصولی ما بود که مداخله خارجی را در سرنوشت می دانیم ملل جهان اسلام علیه منافع جهان اسلام است و به همین دلیل ما از دولت اردوغان حمایت کردیم.

وی گفت: متأسفانه دولت اردوغان در مسیری قرار دارد که به دنبال احیای ایدئولوژی جدید عثمانی در منطقه و به همین دلیل حضور تقریباً تا حدودی ناکارآمد در سوریه در برابر تروریسم و ​​داعش است ، اما در آن جبهه ناکام ماند و موفق شد. اکنون فکر می کند که هژمونی ترکیه روز به روز در سطح بین المللی شکست خورده است و نتوانسته است به یک کشور مادر در جهان اسلام تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل افزود: امروز دولت جمهوری اسلامی ایران به درجه ای از اقتدار و استقلال در منطقه و جهان اسلام و حتی در سیستم بین المللی دست یافته است که بسیاری از کشورهای آزادیخواه و مسلمان در جمهوری اسلامی به دنبال آن هستند. .

مداخله کشورهای خارجی منافع جهان اسلام را تأمین نمی کند

وی خاطرنشان کرد: دولت ترکیه به دنبال جبران خسارات وارده است و در این بین به دنبال گشودن جبهه جدیدی در منطقه آذربایجان است که خواستار اطلاعات بیشتر از مردم جمهوری آذربایجان و مردم انقلابی ایران اسلامی است ، که که باید درک شود نقشی که امروزه بازیگران غیربومی در آذربایجان بازی می کنند به هیچ وجه در خدمت منافع جهان اسلام و مردم آذربایجان نخواهد بود.

حجت الاسلام قربانی در پاسخ به سوال خبرنگار آنلاین در مورد پیام فعالان مذهبی ایران به فعالان مذهبی و علمای آذربایجان و حتی ترکیه گفت: در درگیری ناگو-قره باغ و اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه ، پیام و جایگاه فعالان مذهبی و علما در مناطق آذربایجان جمهوری اسلامی ایران ، توسط امام جمعه چهار استان آذربایجان ، با ارائه یک پیام رسمی ، از حقوق قانونی مردم جمهوری آذربایجان دفاع کرده و از تمامیت ارضی این کشور حمایت می کند .

وی با تأکید بر اینکه “آذربایجان بخشی از جهان اسلام است” ، افزود: ما از وحدت جهان اسلام حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد و اگر چنین اتفاقی امروز بیفتد تغییری برای ما ایجاد نخواهد شد. در ترکیه”. ما همچنین از تمامیت ارضی ترکیه حمایت خواهیم کرد ، اتفاقی که قبلاً در درگیری ها در منطقه کردستان ترکیه رخ داده است.

سرانجام مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل گفت: “مسئله مهم برای ما این است که جهان اسلام باید خود تصمیم بگیرد. ما با این تمدن و حمایت هایی که مردم مسلمان اجازه آن را نمی دهند اجازه لطف خدا را نمی دهیم. به ارث بردن از گذشته آنها “. فراملی ها و کشورهایی که آنقدر جوان هستند که هنوز تولد خود را جشن می گیرند باید به خود اجازه دهند برای ملت مسلمان و جهان اسلام تصمیم بگیرند.

The post دخالت بیگانگان در سرنوشت ملت‌های جهان اسلام مذموم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان appeared first on ایواره.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.