تشریح جزئیات برقراری سفر‌های زیارتی در دوران کرونا

۲,۶۱۵ بازديد

تشریح جزئیات برقراری سفر‌های زیارتی در دوران کرونا https://d77.ir/تشریح-جزئیات-برقراری-سفر‌های-زیارتی-د/ دنیای 77 Sun, 03 Jan 2021 11:31:18 0000 عمومی https://d77.ir/تشریح-جزئیات-برقراری-سفر‌های-زیارتی-د/ به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ؛ در بزرگداشت شهید سلیمانی ، آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که کشور در راه تبدیل شدن به این شهید بزرگوار ادامه دهد. وی با اشاره به رها شدن پرسنل پزشکی و مدیریت بهداشت در شرایط فعلی که با ممنوعیت های غیرقانونی و …

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ؛ در بزرگداشت شهید سلیمانی ، آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که کشور در راه تبدیل شدن به این شهید بزرگوار ادامه دهد.

وی با اشاره به رها شدن پرسنل پزشکی و مدیریت بهداشت در شرایط فعلی که با ممنوعیت های غیرقانونی و ظالمانه ای روبرو هستیم ، اظهار داشت: امیدوارم خداوند شما را در راهی که هدایت می کنید تقویت کند و هرگز از ادامه مسیر از کشور ما تا این ویروس شیطانی خسته نشوید. خلاص شدن از شر.

آقای رشیدیان با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری در کشور همه سفرهای زیارتی لغو شده است ، افزود: پس از لغو ، بیش از 2500 دفتر زیارتی و 60 هزار نماینده روال کار داشتند

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ما تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم برای بهبود وضعیت موجود انجام داده ایم. در قالب کمیته اماکن متبرکه ما سعی کرده ایم مجموعه وظایف خود را مطابق با سیاست های ستاد تاجگذاری ملی انجام دهیم.

وی با اشاره به تعدادی از اقدامات موسسات خیریه با کمک خیرخواهانه خاطرنشان کرد: بسته های مواد غذایی به عنوان بخشی از یک طرح دلجویی مطمئن تهیه و در مناطق محروم توزیع می شود. توزیع کپسول اکسیژن ، ماسک ، مواد ضد عفونی کننده از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان ها است.

آقای رشیدیان با اشاره به آخرین جزئیات حج امسال ، با بیان اینکه حج سال گذشته به دلیل سیاست عربستان محدود شد و فقط حضور اتباع سعودی و شهروندان ساکن در این کشور را روشن کرد ، گفت: حج عمره نیز محدود بود. و حج امسال بر اساس شواهد و برنامه هایی که آنها تنظیم کرده اند برگزار می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است: طبق اعلام وزارت حج عربستان ، مذاکرات حج امسال در دو مرحله ویدئو کنفرانس و جلسه حضوری برای امضای توافقنامه انجام می شود.

وی ادامه داد: ما نامه رسمی به حج وزیر سعودی فرستادیم و از وی خواستیم تا رهنمودهای بهداشتی این کشور را توضیح دهد.

آقای رشیدیان به سه وضعیت سعودی مربوط به حج اشاره کرد و گفت: نگه داشتن 50 یا 30 درصد سهمیه در هر سال ، اما وضعیت پیش روی عربستان نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شرایط تعیین شده برای حج عمره با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که واکسیناسیون یکی از شرایط حج است مشخص نیست. با ورود و خروج از کشور ، میانگین سنی حجاج 18 تا 50 سال بود و هیچ بیماری زمینه ای وجود نداشت.

وی افزود: هرکسی که وارد عربستان شود می تواند عمره طواف کند و تعداد افرادی که در نماز جمعه در مسجد النبی و مسجدالحرام شرکت می کنند تقریباً 600000 نفر بود و متقاضیان باید ابتدا به روش مربوطه ثبت نام کنند ؛ همین محدودیت ها را می توان برای حج امسال نیز در نظر گرفت.

آقای رشیدیان واکسیناسیون را یکی دیگر از شرایط احتمالی ورود زائران سعودی به حج امسال عنوان کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ورود عراقی ها به ایران در ماه های اخیر خاطرنشان کرد: ورود عراقی ها به کشور ما در ماه های تابستان کاملاً مشهود بود. در ماه سپتامبر بیش از 7000 عراقی از دو فرودگاه امام خمینی و شهید هاشمیناز وارد کشور شدند. به گفته مسجدی ، سفیر ایران در عراق ، این افراد زائر نیستند و آماده درخواست ویزای پزشکی یا ملاقات با اقوام در ایران هستند.

وی ادامه داد: در همان زمان سعی کردیم محدودیت هایی را برای رفت و آمد آنها در شهرها در نظر بگیریم که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

آقای رشیدیان گفت: در حدود 3000 ایرانی ماه گذشته 1200 سفر از مرز زمینی به عراق و از مرز انجام دادند: “بر اساس گزارش های رسمی ، ما مطلع شده ایم که ویزاهای حجاج توسط بازدید کنندگان خریداری و فروخته می شود که این روند رو به افزایش است.” است

رئیس سازمان حج و زیارت کمیسیون مشترکی را بین ایران و عراق با محوریت وزیر نیرو برای بررسی ورود و خروج غیرقانونی به کشور ، که بیماری را گسترش می دهد ، اعلام کرد.

وی ادامه داد: در نظر بگیرید که ویروس کرونا در اینجا وجود دارد و ما باید بتوانیم با شرایط موجود زندگی کنیم ؛ به همین دلیل است که ما با رعایت پروتکل های بهداشتی در بحث های زیارتی کار را دنبال می کنیم.

آقای رشیدیان با بیان اینکه سفر به سوریه باید مطابق با دستورالعمل های بهداشتی باشد ، افزود: ما سیاست بهداشتی تهیه شده توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را از طریق وزارت امور خارجه ارسال کرده و آمادگی آنها را اعلام کرده ایم. .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.