ساخت دستگاه تولید «میکرونانوذرات دارویی» آغاز شد/ کشت زعفران ارگانیک و گندم با کودهای بیولوژیک

۲,۶۵۸ بازديد

ساخت دستگاه تولید «میکرونانوذرات دارویی» آغاز شد/ کشت زعفران ارگانیک و گندم با کودهای بیولوژیک https://evarah.ir/2021/01/ساخت-دستگاه-تولید-میکرونانوذرات-دار/ ایواره Tue, 19 Jan 2021 23:31:46 0000 استان ها https://evarah.ir/2021/01/ساخت-دستگاه-تولید-میکرونانوذرات-دار/

حمیدرضا حدیدی ماسوله ، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، به تشریح چگونگی تأسیس ، مأموریت ها ، فعالیت ها ، دستاوردها و برنامه های مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان مبنی بر تأسیس این مرکز پرداخت. در سال 1831. انگور محل ایجاد تاسیس یک مرکز تحقیقاتی زمینه فعالیتهای …

منبع: خبرگذاری ایواره
ساخت دستگاه تولید «میکرونانوذرات دارویی» آغاز شد/ کشت زعفران ارگانیک و گندم با کودهای بیولوژیک

حمیدرضا حدیدی ماسوله ، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، به تشریح چگونگی تأسیس ، مأموریت ها ، فعالیت ها ، دستاوردها و برنامه های مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان مبنی بر تأسیس این مرکز پرداخت. در سال 1831. انگور محل ایجاد تاسیس یک مرکز تحقیقاتی زمینه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی در زمینه انگور و سایر گیاهان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

شوک احیا برای نجات گردشگری که در زمان قرنطینه طلایی تاجگذاری کرده است

برگزاری مسابقات رباتیک “سلاح های صنعتی” دعوت از صاحبان صنایع

تحقیق در مورد 20 گونه گیاه دارویی در استان زنجان را آغاز کنید

وی با اعلام مأموریت های اصلی مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه اسلامی تاکستان خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی این مرکز ایجاد زمینه لازم برای فعالیت های پژوهشی در حوزه کشاورزی جهت افزایش یافته های علمی جدید با افزایش همکاری اعضا است. اعضای هیئت علمی ، دانشجویان و سایر دانشمندان جامعه محققان ، کشاورزان و کاربران کشاورزی در این بخش.

دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی

کشت زعفران

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در پاسخ به این س ،ال که تاکنون چه فعالیت هایی در این مرکز انجام شده و چه دستاوردهایی داشته است؟ وی گفت: با توجه به اهمیت گیاهان دارویی ، شرایط جدید آب و هوایی و کاهش منابع آبی موجود ، این مرکز یکی از اهداف خود را در زمینه گیاهان دارویی تعیین کرده است.

حدیدی ماسوله افزود: ما با کارهای تحقیقاتی روی محصولات زعفران و گل همیشه بهار با سایر مراکز علمی همکاری نزدیک برقرار کرده ایم و امسال زعفران و گندم ارگانیک با استفاده از کودهای بیولوژیک در 10 هکتار از مزارع این مرکز تحقیقاتی کشت شده است. ؛ ” اولین برداشت انگور در پنج هکتار از مزارع تحقیقاتی جمع آوری شد.

وی درباره تعامل م institutionsسسات و سازمان ها با مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به آنا گفت: “ما اخیراً همکاری خود را با سازمان تحقیقات کشاورزی شهرستان تاکستان در معرفی ارقام جدید بادام آغاز کرده ایم. “

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان ادامه داد: بادام یکی از درختانی است که اگرچه با شرایط آب و هوایی تاکستان و استان قزوین بسیار سازگار است اما گیاهی با رشد سریع است و به کشاورزان می بخشد. عملکرد اقتصادی خوب “.

نگارش چندین پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در مرکز تحقیقات کشاورزی

حدیدی ماسوله توضیح داد: با توجه به اقبال بازارهای جهانی محصولات ارگانیک ، مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با تهیه تجهیزات لازم به دنبال اخذ تأییدیه های لازم برای محصولات ارگانیک است.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین رساله کارشناسی ارشد و دکتری در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد تاکستان تعریف و اجرا شده است ، با اشاره به فعالیت های مترقی این مرکز اظهار داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی در 13 سال حیات خود فراز و نشیب های زیادی داشته است. آن است

“مایعات فوق بحرانی” در ریز مغذی های دارویی چه کاربردی دارد؟

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان افزود: تعریف ماموریت های جدید در زمینه گیاهان دارویی ، محصولات ارگانیک ، استخراج مواد فعال گیاهان دارویی ، بازاریابی جدید ، اقبال جامعه و مسئولان در این گروه پایه های این محصولات را بکارید و صادر کنید. بگذارید در راستای ماموریت ذاتی خود بیشتر و بیشتر موفق باشیم.

حدیدی ماسوله ادامه داد: به همین منظور ، مرکز تحقیقات کشاورزی دستگاهی را برای تولید میکروب های دارویی با استفاده از روش “آب فوق بحرانی” برای استخراج مواد فعال از گیاهان دارویی ، معطر و تولید داروهایی به اندازه و توزیع ، طراحی و تولید کرد. مناسب در کنسرسیوم گیاهان دارویی “. دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد که با موافقت اکثریت اعضا تصویب شود و بدین ترتیب کلید تولید آن گذاشته شد.

وی در مورد “مایع فوق بحرانی” و خواص آن به آنا گفت: “مایع فوق بحرانی” به هر ماده ای گفته می شود که در نقطه بحرانی بالاتر از فشار و دما باشد. جایی که فازهای گاز و مایع از یکدیگر قابل تشخیص نیستند. این نوع مایعات را می توان بین جامدات مانند گازها توزیع کرد و یا مواد را مانند مایعات پراکنده کرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان خاطرنشان کرد: در نزدیکی نقطه بحرانی ، هرگونه تغییر کوچک در فشار یا دما باعث تغییر چگالی زیادی می شود ، مایعات فوق بحرانی برای جایگزینی حلالهای آلی در فرآیندهای صنعتی و آزمایشگاهی “.

حدیدی ماسوله بیشترین استفاده از مایعات فوق بحرانی ، دی اکسید کربن و آب را ذکر کرد که در کافئین سازی و تولید انرژی (نیروگاه ها) استفاده می شود.

وی تأکید کرد: در این راستا امیدواریم از حمایت مدیران سازمان مرکزی که همیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان را تشویق کرده اند ، حمایت کنیم.

انتهای پیام / 4078/4062 /

منبع: خبرگذاری ایواره
ساخت دستگاه تولید «میکرونانوذرات دارویی» آغاز شد/ کشت زعفران ارگانیک و گندم با کودهای بیولوژیک

خواص درمانی چای زعفرانی

1-کاهش درد قاعدگی

زعفران به عنوان گیاهی قاعده آور شناخته میشود که علاوهاین خاصیت ترکیب آن با چای سیاه به کاهش دردهای قاعدگی و مشکلات سندروم پیش از قاعدگی کمک میکند. به همین دلیل استفاده از این چای برای زنان باردار توصیه نمیشود. 

2-پیشگیری از بیماری های قلبی

همانگونه که در قسمت بالا ارزش غذایی چای زعفران بررسی شد این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است که توانایی کاهش بیماری های قلبی را دارد همچنین چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند.

3-درمان افسردگی

این چای با تاثیر بر تعادل هورمونی مغز می تواند تاثیرات قابل توجهی بر خلق و خو، اضطراب و علائم افسردگی داشته باشد.

4-تقویت حافظه

این چای سرشار از آنتی اکسیدان است بنابراین رسوب پلاک در مغز را کاهش دهد و خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر یا پارکینسون را کاهش دهد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.