مهار ویروس کرونا در چین؛ از شنیده‌ها تا واقعیت

۲,۵۹۶ بازديد

مهار ویروس کرونا در چین؛ از شنیده‌ها تا واقعیت https://d77.ir/مهار-ویروس-کرونا-در-چین؛-از-شنیده‌ها-ت/ دنیای 77 Fri, 22 Jan 2021 22:09:55 0000 جامعه و خانواده https://d77.ir/مهار-ویروس-کرونا-در-چین؛-از-شنیده‌ها-ت/ ویروس کرونا ویروس کرونا بیش از یک سال است که جهان را رنج می دهد و زندگی و زمان انسان را از حالت عادی خارج می کند و در روزهایی که واکسن Covid-19 امید به درمان را افزایش می دهد ، گونه های جهش یافته شناسایی شدند. علی رغم این ناامیدی جهانی ، س isال …

ویروس کرونا ویروس کرونا بیش از یک سال است که جهان را رنج می دهد و زندگی و زمان انسان را از حالت عادی خارج می کند و در روزهایی که واکسن Covid-19 امید به درمان را افزایش می دهد ، گونه های جهش یافته شناسایی شدند. علی رغم این ناامیدی جهانی ، س isال این است که چگونه چین با 1.4 میلیارد میلیارد جمعیت توانسته ویروس کرونا را کنترل کند و تعداد افراد آلوده در این کشور هر روز به حدود 100 نفر رسیده است؟!

حسین خلیفه کیوی ، فعال فرهنگ و گردشگری مستقر در چین ، از ایران به چین سفر کرد و برخی از تجربیات و مشاهدات خود را در مورد تأثیرات مقاومت در برابر ویروس کرونا در چین در مصاحبه با دنیای 77 بیان کرد. وی گفت: در حال حاضر ، طبق قانون جمهوری خلق چین ، فقط افرادی كه ویزای اقامت دارند مجاز به سفر به چین هستند. ویزای توریستی به هیچ وجه صادر نمی شود و ویزای تجاری فقط در صورت دعوت توسط دولت چین صادر می شود. ورود دانشجویانی که ویزای اقامت دانشجویی را دریافت می کنند نیز ممنوع است و به همین دلیل دانشجویانی که در حال حاضر به دلایل بین المللی خارج از چین هستند ، به صورت آنلاین نگهداری می شوند.

به گفته وی ، در حال حاضر پرواز هفتگی از تهران به گوانگژو چین انجام می شود که هزینه بلیط های یک طرفه حدود 50 میلیون تومان است. طبق قوانین چین ، اگر تعداد حمل و نقل در هر پرواز بیش از 5 پرواز باشد ، پروازهای این شرکت به مدت یک هفته به حالت تعلیق در می آیند و اگر تعداد شرکت های هواپیمایی بیش از ده نفر باشد ، این شرکت به مدت دو هفته به حالت تعلیق در می آید. در نتیجه ، بسیاری از مسافران ترانزیتی از کشورهای همسایه ایران به چین توسط هواپیمایی ماهان ترتیب داده شده اند تا هواپیماهای خود را ایمن نگه دارند. طبق آخرین اطلاعاتی که من دارم ، مسافران پرواز چینی این شرکت هواپیمایی باید از ساعت 5 بعد از ظهر به هتل مقابل فرودگاه امام خمینی (ره) رفته و در آزمون Covid-19 شرکت کنند و تا صبح از هم جدا شوند.

وی ادامه داد: پس از ورود به چین ابتدا رضایت از مسافر گرفته شد. همه مسافران ، صرف نظر از نوع گذرنامه خود ، باید در آزمون Covid شرکت کنند. آزمایش خون و نمونه برداری از بینی اجباری است. پس از 24 ساعت ، نتایج آزمون فرا می رسد. در این فاصله مسافر باید در یک هتل خاص منزوی شود. در فرودگاه ، تصمیم گرفته شده است که مسافر در کدام هتل اقامت داشته باشد ، چاره ای نیست. آزمایش و ترانسفر از فرودگاه به هتل نیز رایگان است.

مسافرانی که به چین می رسند دوباره آزمایش Covid را در فرودگاه انجام می دهند

وی افزود: مدت زمان جداگانه مسافران ورودی به چین 14 روز است ، اما مسافران ورودی مستقیم به پکن باید 21 روز از هم جدا شوند.

خلیفی با بیان اینکه “در هنگام پیشخوان هیچ کس اجازه خروج از هتل را ندارد” ، افزود: هزینه قرنطینه هتل با مسافران است و قیمت هر شب 250 یوان (حدود 35 پوند) است. دمای بدن و وضعیت سلامتی مسافران دو بار در روز بررسی می شود. هیچ کس نمی آید تا خانه را تمیز کند و مسافر همه کارها را خودش انجام می دهد. هر اتاق دارای یک گروه WeChat است که شامل اعضای بخش بهداشت ، مترجمان ، کارکنان هتل و مهمانان است. این گروه برای مقابله با مشکلات مسافران تشکیل شده است و به محض بروز علائم بیشتر مراقبت می شود.

ورود به هتل برای جدایی

وی ادامه داد: درست است که مسافران بیمار نیستند ، اما همه آنها ناقل پزشکی محسوب می شوند ، در سیزدهمین روز جدایی آزمایشی از گلو گرفته می شود همچنین عنوان ، گواهی صادر می کند که به مسافران اجازه می دهد به شهرهای دیگر سفر کنند.

مسافران فردی مجاز نیستند طی 14 روز از این خطوط سفید عبور کنند و از خانه خارج شوند

طی 14 روز از قرنطینه ، مسافر سه بار مورد آزمایش تاج قرار گرفت

یک مقام گردشگری چین گفت: “این اقدامات تنها بخشی از اقدامات پیشگیرانه دولت چین برای کنترل ویروس کرونا است.” دولت چین دسترسی و کانال های مرزی را برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس در کشور سخت گرفته است. چین هزینه های زیادی را صرف کنترل ویروس کرونا کرده است ، که منجر به ظهور بیماری Covid-19 به خوبی مدیریت شده در این کشور شده است.

وی به نقل از برخی اقدامات دیگر که دولت چین برای کنترل ویروس در کشور انجام داده است ، گفت: در حالی که برخی از کشورها اکنون این شهر را نهایی می کنند ، چین برای یک سال این کار را انجام داده است. در عین حال با کمک فناوری حرکت حامل های شهری را نیز کنترل می کند. از طرف دیگر ، محبوبیت پول الکترونیکی در این کشور شناسایی و ردیابی حامل ها را سریعتر کرده است. همه شهروندان دارای کد QR هستند و این کدها قبل از ورود به هر مکان یا منطقه بررسی می شوند. اگر با ماشین از محله های قرمز عبور کنند ، کد آنها قرمز می شود و دیگر اجازه ورود به مکان های عمومی از جمله مغازه ها ، مترو و فرودگاه ها را ندارند و باید به مدت 14 روز جدا نگه داشته شوند. مسافران خارجی هنگام ورود به چین کد قرمز دریافت می کنند و وقتی تفکیک تمام شود ، کد به طور خودکار سبز می شود. یک گروه کاری بزرگ در چین برای کنترل ویروس کرونا تشکیل شده است که به خوبی شرایط را مدیریت می کند.

وی با اشاره به نگرانی های جدید در چین با شروع مدرسه ، دانشگاه و مسافرت ، اظهار داشت: بر خلاف پیش بینی دولت چین مبنی بر 1.7 میلیارد سفر در تعطیلات بهاری ، این احتمال وجود دارد که با اقدامات و کنترل های دقیق اجرا شود. تعداد سفرها. طبق قوانین موجود ، هر مسافر ممکن است به محض بازگشت به محل سکونت خود جدا شود. مقامات هر شهر قوانین جداگانه ای وضع می کنند و مردم ملزم به رعایت آنها هستند.

خلیفه معتقد است که کنترل ویروس کرونا در چین به دلایل مختلف وجود دارد. حکمرانی مناسب دولت ، پیروی مناسب از قوانین و مقررات مردم و استفاده از فناوری و صنایع هوشمند که می تواند نمونه های خوبی برای سایر کشورها باشد.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.