آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا

۲,۵۹۸ بازديد

آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا https://evarah.ir/2021/01/آغاز-درس‌گفتارهایی-درباره‌-بوعلی-سی/ ایواره Sat, 23 Jan 2021 16:18:03 0000 فرهنگ و هنر https://evarah.ir/2021/01/آغاز-درس‌گفتارهایی-درباره‌-بوعلی-سی/

مرکز فرهنگی شهر کتاب از چهارشنبه 29 فوریه ساعت 11:00 سخنرانی درباره ابن سینا را آغاز می کند که هر چهارشنبه ادامه دارد. به گزارش ایواره ، اولین جلسه از سلسله سخنرانی های گفتمان درباره بوعلی سینا عملاً با حضور رضا داوری اردکانی ، حسین معصومی همدانی و محمدجواد اسماعیلی برگزار می شود. علاقه مندان …

منبع: خبرگذاری ایواره
آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا

مرکز فرهنگی شهر کتاب از چهارشنبه 29 فوریه ساعت 11:00 سخنرانی درباره ابن سینا را آغاز می کند که هر چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش ایواره ، اولین جلسه از سلسله سخنرانی های گفتمان درباره بوعلی سینا عملاً با حضور رضا داوری اردکانی ، حسین معصومی همدانی و محمدجواد اسماعیلی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند این درس را از سخنرانی اینستاگرامی فرهنگسرای شهر کتاب در کتابوفارنگ و تلگرام این مرکز در bookcitycc دنبال کنند.

ابن سینا فیلسوف ، پزشک ، ریاضیدان و دانشمند مشهور ایرانی در جهان است. وی به فلسفه و پزشکی مشهور است و فلسفه مشا per ، تحت تأثیر فلسفه و اسلام نوافلاطونی است.

وی اولین کسی بود که در ایران پس از اسلام پیرامون آموزش و پرورش و صدور احکام اظهارنظر کرد. بیشتر آثار وی به زبان عربی است و برخی شعرها به عربی و فارسی نسبت داده شده است.

زندگی متلاطم و توانایی های شگفت انگیز ون اسلیپ افسانه های زیادی در مورد شخصیت وی ارائه کرده است. از آثار مشهور وی می توان به رستگاری ، قانون ، شفا ، اشارات ، دائرlopالمعارف علائی ، تکه های طبیعت ، مبدا و معاد اشاره کرد.

همچنین ، Haybniqizan ، Salaman and Absal ، معراج نامه یکی از داستانهای تمثیلی-فلسفی وی است. حدود 240 اثر به او نسبت داده شده است. نام ، آثار و اندیشه های ابن سینا در بیشتر آثار شاعران به زبان فارسی منعکس شده و از مضامین استفاده کرده اند. بسیاری از آثار ابن سینا هنوز از نظر علمی تصحیح ، تبیین و منتشر نشده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.