اگر شوک ارزی نداشته باشیم، بازار مسکن آرام است

۲,۵۹۹ بازديد

اگر شوک ارزی نداشته باشیم، بازار مسکن آرام است https://evarah.ir/2021/01/اگر-شوک-ارزی-نداشته-باشیم،-بازار-مسکن-آ/ ایواره Fri, 29 Jan 2021 10:18:06 0000 عمومی https://evarah.ir/2021/01/اگر-شوک-ارزی-نداشته-باشیم،-بازار-مسکن-آ/

با توجه به پایگاه داده ایواره ، به گزارش ایرنا ، مصطفی قلی خسروی در مورد وضعیت اخیر بازار مسکن و اجاره اظهار داشت: خرید و فروش ملک در سراسر کشور در 10 ماهه امسال افزایش نسبی را نشان می دهد که البته این میزان به 2 ماه کاهش یافته است. وی افزود: با وجود …

منبع: خبرگذاری ایواره
اگر شوک ارزی نداشته باشیم، بازار مسکن آرام است

با توجه به پایگاه داده ایواره ،

به گزارش ایرنا ، مصطفی قلی خسروی در مورد وضعیت اخیر بازار مسکن و اجاره اظهار داشت: خرید و فروش ملک در سراسر کشور در 10 ماهه امسال افزایش نسبی را نشان می دهد که البته این میزان به 2 ماه کاهش یافته است.

وی افزود: با وجود رکود معاملات در بخش فروش ، قراردادهای اجاره در 10 ماهه نخست امسال در سراسر کشور 92 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد به دلیل افزایش قیمت ها ، تقاضای خرید بالقوه به سمت اجاره سوق یافته است بازار “.

خسروی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 587 هزار و 137 قرارداد خرید و فروش ملک در سراسر کشور منعقد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش نشان می دهد. البته معاملات طی دو ماه گذشته کاهش یافته است ، بنابراین در دسامبر و ژانویه نسبت به ماه های مشابه سال گذشته به ترتیب 32 و 30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در بخش اجاره ، از ابتدای آوریل 2016 تا 20 ژانویه ، 964.057 اجاره در سراسر کشور منعقد شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1398 ، 92 درصد افزایش نشان می دهد ؛ این بدان معناست که تقاضای بالقوه ای در بازار مسکن وجود دارد که قدرت خرید ندارد و وارد بازار اجاره شده است.

خسروی در تشریح وضعیت فعلی بازار مسکن گفت: خوشبختانه بازار مسکن از نظر قیمت به یک وضعیت پایدار رسیده است و تنها نگرانی ما بازگشت قیمت ها به تبلیغات مجازی است. اگر دوباره تعداد تبلیغات جعلی در سایت ها افزایش یابد ، اصطلاحاً نرخ ها منجر به ایجاد تنش در بازار مسکن می شوند.

وی در مورد پیش بینی بازار مسکن برای ماه های آینده گفت: اگر بازار مسکن از نظر اقتصاد کلان و نرخ ارز متزلزل نشود و فضای مجازی و تبلیغات اینترنتی تنش در بازار ایجاد نکند ، انتظار داریم تا سه سال آینده در بازار آرامش داشته باشیم. “قدرت بودن.

خسروی با اشاره به کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت مسکن در دو ماه اخیر ، تأکید کرد: بیشتر مشاوران املاک در تلاشند قیمت خانه ها را پایین بیاورند تا معاملات انجام دهند. با این حال ، اگر متوجه شویم که مردم در بازار مسکن باعث ایجاد قیمت یا نگرانی می شوند ، بلافاصله سایت را می بندیم و با کمک وزارت امنیت داخلی پروانه کسب را لغو می کنیم.

وی گفت: در این زمینه بازرسان نامرئی در حال بازرسی از دفاتر املاک و مستغلات هستند تا اگر خدای ناکرده مردم قصد اخلال در بازار را داشته باشند با آنها برخورد کنند.

منبع: خبرگذاری ایواره
اگر شوک ارزی نداشته باشیم، بازار مسکن آرام است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.