اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج

۲,۹۹۷ بازديد

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج https://evarah.ir/2021/02/اختصاص-۲۰۰-میلیارد-تومان-برای-بهبود-کی/ ایواره Wed, 03 Feb 2021 18:50:59 0000 اقتصادی https://evarah.ir/2021/02/اختصاص-۲۰۰-میلیارد-تومان-برای-بهبود-کی/

ایواره / کردستان استاندار کردستان با تأکید بر اینکه یکی از خواسته های مردم کردستان دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار است ، اعلام کرد 100 میلیارد دلار در سال جاری و 300 میلیارد دلار دیگر در لایحه بودجه سال آینده برای تأمین آب سالم و پایدار در کردستان بود. بهمن مرادنیا عصر امروز …

منبع: خبرگذاری ایواره
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج

ایواره / کردستان استاندار کردستان با تأکید بر اینکه یکی از خواسته های مردم کردستان دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار است ، اعلام کرد 100 میلیارد دلار در سال جاری و 300 میلیارد دلار دیگر در لایحه بودجه سال آینده برای تأمین آب سالم و پایدار در کردستان بود.

بهمن مرادنیا عصر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سیستم انتقال آب سد بند در تصفیه خانه و واحد ازن تصفیه خانه سنندج اظهار داشت که شیرینی دهه فجر برای کردها همزمان با افتتاح این پروژه بیشتر خواهد بود.

وی افزود: یکی از خواسته های مردم کردستان دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار بوده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: 100 میلیارد دلار در سال جاری و 300 میلیارد دلار دیگر نیز در لایحه بودجه سال آینده برای اطمینان از آب سالم و پایدار در کردستان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت که تأمین مالی سدهای گاران ، رامشت و سیاه زاغ با توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

مرادنیا ادامه داد: با نگاه ویژه دکتر نوبخت حضور ما در سازمان برنامه و بودجه به حدی بوده است که هرگز آن را دست خالی نگذاشته ایم.

وی تأکید کرد که با وجود منابع آبی زیادی که در دسترس داریم ، کمبود و کیفیت پایین آب آشامیدنی برای انسان قابل قبول نیست.

استاندار کردستان با بیان اینکه در زمینه تأمین آب و آبرسانی کردستان خبرهای خوبی داریم که طی روزهای آینده تصمیمی برای آن گرفته می شود ، یادآور شد: با افتتاح این پروژه مردم سنندج لذت خواهند برد آب سد آزاد.

محمد حسین رضوی ، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و انرژی ایران ، در ادامه اظهار داشت که در 25 سال گذشته نزدیک به 20 هزار میلیارد دلار در بخش آب کردستان سرمایه گذاری شده است و این کار عمدتا مربوط به تأمین آب بوده است.

وی افزود: برای دستیابی به نتایج پروژه های چند ساله آب در کردستان به یک تریلیون دلار نیاز است و با توجه به تلاش استاندار و نظر دولت ، این مبلغ به کردستان اختصاص خواهد یافت.

مدیر کل شرکت توسعه منابع آب و انرژی در ایران اظهار داشت: در صورت وقوع این اعتبار ، آب سد آزاد در کمتر از یک سال به سنندج منتقل می شود.

وی گفت اکنون حدود 2 متر مکعب در ثانیه آب از این سد انتقال می یابد که ظرفیت پیش بینی شده آن 7 متر مکعب در ثانیه است.

رضوی در پایان یادآور شد: با انتقال آب از سد دام علاوه بر نیاز به آب آشامیدنی در سنندج ، نیازهای صنعتی و کشاورزی این شهرستان و سایر شهرهای استان نیز برآورده می شود.

محمد حسین محمدی ، مدیرعامل آبفای کردستان در ادامه خاطر نشان کرد که سنندج با 500 هزار نفر جمعیت سالانه 50 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده توسط سد قشلاق مصرف می کند.

وی گفت: شرکت آبرسانی و فاضلاب کردستان از نظر بهداشت آب ، سیستم های آزمایشگاهی و تجهیزات تصفیه آب از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر کل آبرسانی و فاضلاب کردستان اظهار داشت: وجود اراضی کشاورزی در بالادست ، حوضه آبریز بزرگی به صورت متفاوت استفاده می شود و بالا بودن سن این سد ، طعم و بوی آب سد قشلاق تغییر کرده و مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

وی افزود: مهمترین وظیفه ضد عفونی كردن آب ورودی تصفیه خانه كلراسیون بود كه به سیستم ازن زنی تغییر یافت كه ایمنی ضدعفونی اولیه و حذف كلر را تضمین می كند و در كاهش مزه و بوی آب مثر است.

در پایان ، محمدی یادآوری کرد که سیستم جدید مورد استفاده در تصفیه خانه آب سنندج ، که توسط یک شرکت دانش بنیان محلی ساخته شد ، حدود 50 میلیارد دلار هزینه داشت.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.