ماهیت اتاق بازرگانی را بر هم نزنید!

۲,۵۷۵ بازديد

ماهیت اتاق بازرگانی را بر هم نزنید! https://evarah.ir/2021/02/ماهیت-اتاق-بازرگانی-را-بر-هم-نزنید/ ایواره Fri, 12 Feb 2021 19:09:48 0000 اقتصادی https://evarah.ir/2021/02/ماهیت-اتاق-بازرگانی-را-بر-هم-نزنید/

به دنبال لایحه ای در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی ، نمایندگان بخش خصوصی انتقاد از این لایحه را آغاز کرده اند. به گزارش ایواره ، طبق طرحی که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال می کنند ماهیت اتاق بازرگانی ایران تغییر خواهد کرد. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه …

منبع: خبرگذاری ایواره
ماهیت اتاق بازرگانی را بر هم نزنید!

به دنبال لایحه ای در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی ، نمایندگان بخش خصوصی انتقاد از این لایحه را آغاز کرده اند.

به گزارش ایواره ، طبق طرحی که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال می کنند ماهیت اتاق بازرگانی ایران تغییر خواهد کرد. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه ای را تحت عنوان “اصلاح قانون اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و پیوست های بعدی آن” ارائه داده اند ، طبق این سازمان غیرانتفاعی مشمول ماده 2 ماده 2 اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن مصوب مارس 1990 ، به یک سازمان غیردولتی عمومی تبدیل شده است.

اگرچه مشخص نیست که سرنوشت این طرح به کجا خواهد انجامید ، اما احمدپور فلاح – مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران – اعتراضات بخش خصوصی در مورد طرح جدید نمایندگان را ارائه داده است.

وی گفت: همانطور كه ​​پزشكان در تدوین قانون وزارت بهداشت ، صنعت و صنعت در تدوین قانون وزارت صنعت ، معدن و تجارت دخالت نمی كنند ، بخش خصوصی نیز انتظار دارد كه به طور مستقل در تهیه و اصلاح قانون در این مورد او از این امر آگاه است و آن را اقدامی ضروری می داند.

این فعال اقتصادی تهیه پیش نویس اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی ایران بدون مشورت با کاربران این قانون توسط مجلس را غیرکارشناسی و نادرست خواند و گفت: آنچه انتظار می رفت از بازنگری قانون اتاق ایران گرفته شود در این طرح مشاهده نشده است. ذکر شده است. تمرکز اصلی آن در تضعیف استقلال این اتاق است. سیستم نظارت بر عملکرد مالی اتاق بازرگانی ایران توسط شرکت های حسابرسی مالی انجام می شود و از طرف دیگر ، شورای عالی نظارت متشکل از نمایندگان دولت نیز بر فعالیت اتاق ایران نظارت می کند.

وی به تضعیف برخی مراکز و اتاق ها از طریق طرح تغییر اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد و گفت: کمبودهایی در اتاق وجود دارد که باید با بازنگری در قانون اصلاح می شد ؛ متاسفانه این مدل پاسخگوی هیچ یک از این نیازها نیست.

به گفته پورفلاح ، نیاز به بررسی مسئله سهمیه بندی ، انتخابات ، نحوه شرکت مجلس نمایندگان در جلسات ماهانه و موارد مشابه با بررسی قانون مجلس ایران وجود دارد. اما به هیچ موضوعی پرداخته نشده است. از طرف دیگر ، باید در مورد تعداد نمایندگان دولت در اتاق نمایندگان ایران و نحوه حضور آنها بررسی هایی صورت می گرفت.

وی بر حضور پررنگ اتاق ایران در مجامع بین المللی تأکید کرد و گفت: “به وضوح در قانون اتاق ایران افزایش ظرفیت اتاق برای شرکت در مجامع بین المللی ضروری است.” امروزه بدون این اصل نمی توان مسیر توسعه را طی کرد. بنابراین ، توجه به موقعیت اتاق های مشترک نیز باید در تغییر ذکر شده مورد توجه قرار گیرد ، اما جدا از ورود به متن اصلاح شده ، هیچ توجهی به این موارد نشده است. از طرف دیگر ، ایجاد صندلی در اتاق نمایندگان برای اتاق های مشترک ضروری بود ، که البته مورد بی توجهی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
ماهیت اتاق بازرگانی را بر هم نزنید!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.