نکاتی مفید برای کاهش خطاهای دارویی

۲,۹۹۲ بازديد

نکاتی مفید برای کاهش خطاهای دارویی https://evarah.ir/2021/02/نکاتی-مفید-برای-کاهش-خطاهای-دارویی/ ایواره Thu, 11 Feb 2021 02:36:36 0000 علمی و پزشکی https://evarah.ir/2021/02/نکاتی-مفید-برای-کاهش-خطاهای-دارویی/

خطاهای دارویی نشان دهنده اشتباهات در تجویز ، توزیع و استفاده از داروها است. سالانه صدها هزار نفر در ایالات متحده از آسیب های مربوط به مواد مخدر رنج می برند. با این حال ، بسیاری از این خطاها قابل پیشگیری هستند. به گزارش ایواره ، رعایت این نکات به شما کمک می کند تا …

منبع: خبرگذاری ایواره
نکاتی مفید برای کاهش خطاهای دارویی

خطاهای دارویی نشان دهنده اشتباهات در تجویز ، توزیع و استفاده از داروها است. سالانه صدها هزار نفر در ایالات متحده از آسیب های مربوط به مواد مخدر رنج می برند. با این حال ، بسیاری از این خطاها قابل پیشگیری هستند.

به گزارش ایواره ، رعایت این نکات به شما کمک می کند تا از خود و خانواده در برابر اشتباهات دارویی محافظت کنید. یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر خطاهای دارویی ، نقش فعال در مراقبت از خود است. فرد باید از دارو و عوارض احتمالی آن آگاه باشد. هرگز دریغ نکنید که در مورد داروهای تجویز شده از پزشک ، داروساز و سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی س askال کنید.

خطاهای دارویی شامل چه مواردی است؟

خطاهای دارویی ناشی از استفاده نادرست از داروهای قابل پیشگیری است. یک مثال از خطای دارویی مصرف داروی بدون نسخه است که حاوی استامینوفن است در حالی که داروی مسکن را که پزشک تجویز کرده است. در این حالت ، فرد استامینوفن توصیه شده بیشتری مصرف می کند که ممکن است سلامت کبد را به خطر بیندازد.

مثال دیگر خطای دارویی مصرف داروی مهارکننده فلوکستین با داروی میگرن به نام سوماتریپتان است. هر دوی این داروها بر سطح ماده شیمیایی “سروتونین” تأثیر می گذارند. علائم سرگیجه ، افزایش ضربان قلب و تب از جمله علائم مصرف همزمان دو دارو است.

چگونه خطای دارویی رخ می دهد؟

به گزارش مدیکال اکسپرس ، اشتباهات دارویی ممکن است برای هر کسی ، در هر مکان رخ دهد ، از جمله خانه ، بیمارستان ، داروخانه یا خانه سالمندان. کودکان بیشتر در معرض خطاهای دارویی هستند زیرا دوز مناسب برای آنها از بزرگسال به بزرگسال دیگر متفاوت است.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
نکاتی مفید برای کاهش خطاهای دارویی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.