بنیان‌گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت

۲,۵۸۰ بازديد

بنیان‌گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت https://evarah.ir/2021/02/بنیان‌گذار-موسیقی-کلاسیک-لرستان-در-گذ/ ایواره Tue, 16 Feb 2021 16:33:16 0000 فرهنگ و هنر https://evarah.ir/2021/02/بنیان‌گذار-موسیقی-کلاسیک-لرستان-در-گذ/

ایواره / لرستان هیئت امنای انجمن موسیقی لرستان با صدور پیامی درگذشت استاد محمود مدیری ، بنیانگذار موسیقی کلاسیک در استان را تسلیت گفت. محمد میرزاوندی ، رئیس انجمن موسیقی لرستان امروز ، 26 بهمن ماه اظهار داشت: پروفسور محمود مدیری ، بنیانگذار موسیقی کلاسیک در لرستان ، یکی از قدرتمندترین آهنگسازان و ویولون نوازان …

منبع: خبرگذاری ایواره
بنیان‌گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت

ایواره / لرستان هیئت امنای انجمن موسیقی لرستان با صدور پیامی درگذشت استاد محمود مدیری ، بنیانگذار موسیقی کلاسیک در استان را تسلیت گفت.

محمد میرزاوندی ، رئیس انجمن موسیقی لرستان امروز ، 26 بهمن ماه اظهار داشت: پروفسور محمود مدیری ، بنیانگذار موسیقی کلاسیک در لرستان ، یکی از قدرتمندترین آهنگسازان و ویولون نوازان است که تلاش زیادی برای تبلیغ موسیقی لرستان کرده است.

وی تصریح کرد: وی در تاریخ 25 اسفند 1333 در نهاوند به دنیا آمد و از 12 سالگی در اداره موسیقی ارتش استخدام شد. وی از مدرسه شبانه نزد استاد حمید جزایری در خرم آباد فارغ التحصیل شد.

رئیس انجمن موسیقی لرستان تأکید کرد: این کارگردان ابتدا ساکسیفون و شیپور می نوازد و سپس نواختن ویولن را به عنوان مبتدی و مدتی در خدمت استاد شاپور نیاکان هنر آموخت.

میرزاوندی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای فاخر استاد زنده یاد مدیر نت نویسی آواز لری است که با تلاش استاد زنده یاد حمید ایزدپناه در کتاب آینه سال 1351 در کتاب لرستان منتشر شد.

سید فرید قاسمی در دائرlopالمعارف خرم آباد ضمن معرفی کارگردان ، می نویسد: ترانه های چشمه بهراه ، پرستار بچه ، یاد یار ، کفش های طلایی ، بیا بختام و بیا یارام ، هالو گندم خور ، قدم خیر ، وطن ، دلدار از ساخته های وی است.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
بنیان‌گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت

سازدهنی

یادگیری ساز دهنی سخت است ؟ 7 ترفند برای یادگیری سریع

سازدهنی یا هارمونیکا ساز جذابی است. این آلت موسیقی نه تنها یکی از بهترین و مناسب ترین ساز ها برای مبتدیان است بلکه استفاده از آن هم خیلی رایج است. نوازندگان هارمونیکا هیچ وقت این یار همیشگی را از خودشان جدا نمی کنند و همیشه همراه شان است. برای اجرا تنها کافیست آن را از جیب شان در بیاورند و شروع به نواختن کنند.

حتی اگر کاملا مبتدی و نابلد هم باشید، می توانید با ساز دهنی صدا تولید کنید. تمام آن چه لازم است انجام بدهید این است که دهان تان را روی آن حرکت داده و بدمید تا این ساز بی ادعا آکورد های ماژورش را برای تان به صدا در بیاورد! چه بخواهید برای سرگرمی ساز دهنی بزنید و چه امیدوارید این هنر را به صورت حرفه ای دنبال کنید، کار های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با این ساز انجام بدهید. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا یادگیری ساز دهنی سخت است یا خیر .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.