کمبود انسولین قلمی مقطعی است

انواع کولر گازی اجنرال

کمبود انسولین قلمی مقطعی است

۲,۵۷۶ بازديد

کمبود انسولین قلمی مقطعی است https://d77.ir/کمبود-انسولین-قلمی-مقطعی-است/ دنیای 77 Sun, 28 Feb 2021 15:29:43 0000 عمومی https://d77.ir/کمبود-انسولین-قلمی-مقطعی-است/ براساس پایگاه داده دنیای 77 ، دکتر کیانوش جهانپور ، خبرنگار صدا و سیما ، در مصاحبه ای در مورد کمبود انسولین در قلم افزود: “بیشتر انواع انسولین در بازار موجود است و برخی از آنها در داخل کشور انسولین بیوسیلار و مارک های مشابه تولید می شوند.”وی گفت: بیماران دیابتی که فقط نوع خاصی …

براساس پایگاه داده دنیای 77 ،

دکتر کیانوش جهانپور ، خبرنگار صدا و سیما ، در مصاحبه ای در مورد کمبود انسولین در قلم افزود: “بیشتر انواع انسولین در بازار موجود است و برخی از آنها در داخل کشور انسولین بیوسیلار و مارک های مشابه تولید می شوند.”
وی گفت: بیماران دیابتی که فقط نوع خاصی از انسولین را می نوشند می توانند از همین ماده داخلی استفاده کنند و در مواردی که وجود ندارد ، برای دریافت انسولین در سیستم T-Tech نزدیکترین داروخانه جستجو کنند.
آقای جهانپور افزود: “مسئله مقطعی کمبود انسولین شامل همه نوع انسولین نیست. هر چند وقت یک بار یا دو مورد از این مواد دیر به کشور می رسند و ما از کمبود مقطع رنج می بریم و سعی در از بین بردن آن را تا آنجا که ممکن است. “
وی گفت: “یكی از دلایل آن عدم حمل و نقل بین المللی است.” طبق برنامه های قبلی ، به دلیل اپیدمی کوید 19 تاخیر صورت گرفته است. دلیل دیگر افزایش و کاهش تخصیص پول دارو است ، زیرا در واردات انسولین – که بیشتر آنها انسولین وارداتی ماست – مشکلات و ناهماهنگی هایی وجود دارد که در بازار مشاهده می شود.
دکتر جهانپور گفت: “افزایش سریع مصرف انسولین قلم در کشور به دلیل کمبود مقطعی است ، زیرا در گذشته برخی قاچاق انسولین در زنجیره توزیع دولت دیده می شد و حتی عکس این اختلاف قیمت مشاهده شد. کشورهای همسایه.”
وی با تأکید بر اینکه این نواقص در آینده نزدیک برطرف می شود ، افزود: تلاش هایی برای تأمین انسولین به مشتری واقعی انجام شده و از سیستم T-Tech برای تأمین سهمیه مورد نیاز افراد استفاده می شود. البته ما به سمت ثبت نام افراد دیابتی نیاز به انسولین در سیستمی که توسط معاونت درمان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تأیید شده است حرکت خواهیم کرد تا فقط این افراد بتوانند از انسولین استفاده کنند.
دکتر جهانپور گفت: سیستم T-Tech همچنان اطمینان حاصل خواهد کرد که انسولین به مصرف کننده واقعی رسیده و میزان قاچاق به صفر می رسد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما به سمت حل مشکل مقطعی فعلی در 1401 حرکت کرده و همچنین در انسولین درد به خودکفایی رسیده ایم.

انسولین چیست؟ انواع آن، مضرات و مقدار نرمال آن در بدن

انسولین یا Insulin نقش تنظیم کننده قند خون در بدن را بعهده دارد و قند خون را در محدوده طبیعی نگه می دارد. طی تحقیقات بعمل آمده در مجلات پزشکی مختلف، در این مطلب می خواهیم اطلاعات جدیدی در مورد هورمون انسولین، انواع آن، مضرات، مقدار نرمال آن و نکات دیگر (عکس و قیمت) در اختیارتان قرار دهیم.

انسولین

اهمیت انسولین

انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود. انسولین باعث مصرف و ذخیره گلوکز می‌شود. گلوکز نوعی قند است که در کربوهیدرات‌ها یافت می‌شود.

بعد از مصرف غذا، سیستم هاضمه کربوهیدرات‌ها را تجزیه و به گلوکز تبدیل می‌کند. سپس گلوکز توسط روده کوچک در جریان خون قرار می‌گیرد. انسولین باعث می‌شود تا گلوکز موجود در جریان خون توسط سلول‌های مختلف بدن جذب شده و از این گلوکز بعنوان منبع انرژی استفاده می‌شود. هنگامی که میزان گلوکز خون زیاد باشد، انسولین باعث می‌شود تا گلوکز اضافی درون کبد ذخیره شود. این گلوکز ذخیره‌شده هنگامیکه سطح گلوکز خون پایین بیاید آزاد می‌شود و باعث تقویت انرژی بدن می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.