آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند؟

۲,۵۶۹ بازديد

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند؟ https://d77.ir/آیا-سرکه-سیب-به-کاهش-وزن-کمک-می‌کند؟/ دنیای 77 Wed, 17 Mar 2021 17:41:23 0000 عمومی https://d77.ir/آیا-سرکه-سیب-به-کاهش-وزن-کمک-می‌کند؟/ سرکه سیب از طریق تخمیر سیب ساخته می شود. مانند اکثر سرکه ها ، سرکه سیب حاوی 4 تا 7 درصد اسید استیک است. سرکه سیب غذایی محبوب در جهان است. به گزارش عصر ایران به نقل از Medical News Today ، “به تازگی ، برخی از افراد علاقه خاصی به سرکه سیب به عنوان …

سرکه سیب از طریق تخمیر سیب ساخته می شود. مانند اکثر سرکه ها ، سرکه سیب حاوی 4 تا 7 درصد اسید استیک است. سرکه سیب غذایی محبوب در جهان است.

به گزارش عصر ایران به نقل از Medical News Today ، “به تازگی ، برخی از افراد علاقه خاصی به سرکه سیب به عنوان محصولی دارند که می تواند به کاهش وزن کمک کند.”

برخی معتقدند نوشیدن سرکه سیب در صبح به کاهش وزن کمک می کند. این ایده در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اما علی رغم انتشار اخبار مربوط به مزایای مختلف استفاده از سرکه سیب ، شواهد اثبات این ادعا سرگرم کننده تر است.

برخی شواهد نشان می دهد که نوشیدن سرکه سیب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با این حال ، برای تأیید این رابطه ، تحقیقات بیشتری لازم است. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2014 بر روی حیوانات نشان داد که موشهایی که به آنها اسید استیک داده شده چربی کمتری دارند. مطالعه دیگری که روی حیوانات انجام شد نتایج مشابهی را نشان داد. البته باید توجه داشت که سرکه سیب ممکن است در انسان تأثیر یکسانی نداشته باشد.

مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که سرکه سیب می تواند به افراد چاق در کاهش وزن کمک کند. با این حال ، محققان برای تأیید این ادعا به شواهد بیشتری احتیاج داشتند زیرا این یک مطالعه در مقیاس کوچک بود. مطالعه دیگری در سال 2014 اثرات مصرف سرکه بر قند خون ، انسولین و سیری را بررسی کرد. محققان دریافته اند که مصرف سرکه می تواند سطح قند خون و انسولین را کاهش دهد ، اما همچنان سیری را افزایش می دهد.

برخی شواهد نشان می دهد که سرکه سیب از راه های دیگر می تواند برای سلامت انسان مفید باشد. با این وجود دانشمندان از تأثیر سرکه سیب بر سلامت انسان کاملاً آگاهی ندارند.

به عنوان مثال ، مطالعات حیوانی نشان داده است که سرکه سیب استرس اکسیداتیو در موش ها را کاهش می دهد. با این حال ، محققان تأثیر مشابهی را بر روی بدن انسان مشاهده نکرده اند.

استرس اکسیداتیو زمانی رخ می دهد که رادیکال های آزاد با سلول های بدن تماس پیدا کنند. رادیکالهای آزاد مولکولهایی هستند که اکسیژن را حمل می کنند و تعداد الکترونهای آنها نابرابر است و آنها را بسیار واکنش پذیر می کند. سلول ها وقتی مقدار رادیکال های آزاد در بدن فرد بیش از حد زیاد شود ، تغییر می کنند. اگر این شرایط ادامه یابد ، می تواند منجر به شرایط جدی مانند:

– سرطان

بیماری نورودژنراسیون

التهاب

– بیماری قلبی

برخی مطالعات نشان داده است که سرکه سیب می تواند باعث کاهش فشار خون در موش صحرایی شود ، اما دانشمندان تأثیر مشابه انسان را مشاهده نکرده اند.

یک مطالعه قدیمی در سال 2007 نشان داد که سرکه سیب ممکن است به برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. برای افرادی که دیابت کنترل شده دارند ، خوردن سرکه سیب هنگام خواب به تنظیم سطح قند خون هنگام بیداری کمک می کند. مطالعه دیگری نشان داد که سرکه سیب ممکن است دارای خواص ضد میکروبی باشد. به گفته نویسندگان این مطالعه ، سرکه سیب به اندازه هیپوکلریت سدیم در برابر دو نوع میکروب موثر بود. دندانپزشکان اغلب از هیپوکلریت سدیم برای درمان عفونت های دندانی استفاده می کنند.

هیچ مدرک علمی مبنی بر تأثیر خاص سرکه سیب در ساعات مشخصی از روز وجود ندارد.

نوشیدن سرکه سیب به تنهایی می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که بیشتر شرکت کنندگان هنگام نوشیدن سرکه سیب احساس حالت تهوع می کنند. به گفته نویسندگان این مطالعه ، این ممکن است توضیح دهد که چرا سرکه سیب می تواند اشتها را کاهش دهد. با این حال ، محققان سرکه سیب را به عنوان داروی مهار کننده اشتها توصیه نکردند. همچنین ، سرکه سیب حاوی اسید استیک است. افرادی که به طور مکرر سرکه سیب می نوشند ممکن است از بین رفتن مینای دندان داشته باشند. برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که مصرف روزانه سرکه منجر به پوسیدگی دندان می شود.

انتهای پیام

سرکه سیب چگونه به تنگ شدن واژن کمک می کند؟

سرکه سیب عطر و طعم بسیار تند و تیزی دارد. این عطر و طعم ناشی از سطح بسیار بالای اسیدیته است. در حقیقت، اسیدیته سرکه سیب یکی از دلایل اصلی استفاده زیاد آن در درمان های طبیعی است.

مالیدن مستقیم سرکه سیب روی واژن ممکن است موجب احساس سوزش شود. علاوه بر این اگر مراقب نباشید، استفاده ی منظم از این ماده می تواند به پوست آسیب برساند و یا آن را بیحس کند. با این حال خصوصیات ذاتی سرکه سیب در صورت استفاده صحیح، می تواند عضلات واژن را سفت کند.

بقیه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.