برگزاری مراسم سال نو در برخی کشورها و در همه‌گیری کرونا

۲,۵۵۹ بازديد

برگزاری مراسم سال نو در برخی کشورها و در همه‌گیری کرونا https://evarah.ir/2021/03/برگزاری-مراسم-سال-نو-در-برخی-کشورها-و-در/ ایواره Fri, 19 Mar 2021 03:36:23 0000 استان ها https://evarah.ir/2021/03/برگزاری-مراسم-سال-نو-در-برخی-کشورها-و-در/

به گزارش بی بی سی ، در دسامبر سال جاری و با نزدیک شدن به جشن سال نو و کریسمس ، دولت های سراسر اروپا تصمیمات سختی را برای کاهش یا افزایش محدودیت های تعطیلات برای محافظت از سلامت انسان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفتند. در زیر برخی از محدودیت هایی که در …

منبع: خبرگذاری ایواره
برگزاری مراسم سال نو در برخی کشورها و در همه‌گیری کرونا

به گزارش بی بی سی ، در دسامبر سال جاری و با نزدیک شدن به جشن سال نو و کریسمس ، دولت های سراسر اروپا تصمیمات سختی را برای کاهش یا افزایش محدودیت های تعطیلات برای محافظت از سلامت انسان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفتند. در زیر برخی از محدودیت هایی که در آخرین جشن های کریسمس در برخی از این مکان ها اعمال شده است ، آورده شده است.

هلند

قرنطینه پنج هفته ای در هلند اعلام شده است. این مکان از 15 دسامبر تا 19 ژانویه به مدت پنج هفته کاملاً محدود شد. فروشگاه ها ، سینما ها ، آرایشگاه ها و سالن های ورزشی غیرضروری یک روز قبل از کریسمس و مدارس نیز چند روز قبل از کریسمس تعطیل شدند. به شهروندان گفته شده است که در اواسط ماه مارس از رزرو سفرهای غیرضروری به خارج از کشور خودداری کنند.

محدودیت ها طی سه روز کریسمس اندکی کاهش یافت و خانواده های هلندی مجاز به پذیرش سه نفر (به استثنای کودکان زیر 13 سال) به جای دو مهمان بودند.

نخست وزیر گفت: “ما باید این وضعیت را تحمل کنیم به این امید که روزهای پس از تاجگذاری بگذرد.” زمانی فرا می رسد که زندگی ما دوباره عادی خواهد شد. این زمان یک هفته یا یک ماه دیگر نخواهد بود. اما با استفاده از واکسن ، 2021 واقعاً سال امید و روشنایی در پایان تاریکی خواهد بود. در هفته آخر سال ، تعدادی از مردم هلند از دیگران خواستند که به این محدودیت ها احترام بگذارند زیرا عکس ها مغازه های پر از خریداران کریسمس را نشان می داد.

انگلستان

معرفی مختصری از محدودیت های خاص در سراسر انگلستان معرفی شد تا مردم بتوانند کریسمس را جشن بگیرند. بین 23 و 27 دسامبر (یا 22 تا 28 دسامبر در ایرلند شمالی) هیچ محدودیتی در سفر وجود نداشت و مردم می توانستند در خانه جمع شوند و شب را با هم بگذرانند.

با این حال ، تعداد افرادی که در یک مکان جمع شده بودند محدود بود و به اصطلاح “حباب کریسمس” شامل حداکثر سه خانواده در انگلیس یا حداکثر هشت خانواده در اسکاتلند بود. این حباب ها که می توانند در عبادتگاه ها و فضاهای عمومی جمع شوند ، در دوره جشن ترتیب داده شده بودند. این بدان معناست که مردم نمی توانند در روز کریسمس با دو خانواده و روز دیگر با دو خانواده مختلف دور هم جمع شوند. با این حال ، متخصصان بهداشت از مردم خواستند که در مورد تعامل با یکدیگر دقیق فکر کنند. با این حال ، پس از افزایش موارد و کشف ویروس کرونا ویروس انگلیس ، پایتخت لندن و برخی مناطق اطراف آن به بالاترین سطح محدودیت ها رسید. از 16 دسامبر ، کافه ها و رستوران ها علاوه بر فروش در فضای باز و توزیع غذا و همچنین بیشتر مکان های سرگرمی داخلی و همچنین استادیوم های ورزشی ، تعطیل بودند.

ایتالیایی

در ایتالیا هیچ بازار کریسمس وجود نداشت و ممنوعیت پلیس در سراسر کشور اعمال شد. نخست وزیر ایتالیا با بیشترین تعداد کشته ها ، به ایتالیایی ها گفته بود که بدون همراهی و ارتباط نزدیک ، منتظر کریسمس هوشیارتر باشند. بسیاری از مناطق ایتالیا تا حدودی تحت محدودیت های کرونا بودند و ممنوعیت سفر بین 21 دسامبر و 6 ژانویه اعلام شد. علاوه بر ممنوعیت سفر ، مردم در روز کریسمس ، روز بوکس و سال نو مجاز به ترک شهرهای خود نیستند. البته استثنائاتی نیز در زمینه های کاری ، پزشکی یا موارد اضطراری وجود داشت. همچنین از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر منع رفت و آمد بود.

کلیساها باز بودند ، اما مقررات منع رفت و آمد سرویس نیمه شب را متوقف کرد. در همین حال ، بازار محبوب کریسمس ایتالیا از قبل ممنوع شده بود. در همین حال ، نخست وزیر ایتالیا به کودکان اطمینان داد که بابا نوئل قطعاً از آنها دیدار خواهد کرد زیرا از محدودیت های سفر در سراسر جهان معاف است.

بسیاری از اروپایی ها در تعطیلات کریسمس به پیست های اسکی می روند ، اما در مورد باز ماندن بحث شده است. تعدادی از دولت ها سعی کرده اند توافقاتی را در سطح اروپا برای به تأخیر انداختن فصل اسکی هماهنگ کنند. سه کشور ایتالیا ، فرانسه و آلمان در کریسمس بالابر اسکی خود را تعطیل کردند. این تعطیلی های گسترده باعث شده است که تفریحگاه های معروف آلپ و دولومیت میلیاردها یورو درآمد از دست بدهند. مسئولان گردشگری با انتقاد از رئیس آژانس گردشگری فرانسه سریعاً از این طرح انتقاد کردند و گفتند: “چگونه 400 نفر در مترو پاریس آلوده نمی شوند اما چهار نفر در بالابر اسکی آلوده می شوند؟” اما اتریش از 24 دسامبر محدودیت ها را کاهش داد و اسکی را ممنوع کرد ، اگرچه قوانین قرنطینه می تواند به معنای تفریح ​​داخل منزل باشد ، به ویژه به دلیل باز نبودن هتل ها.

فرانسه

فرانسه محدودیت سفر برای کریسمس را لغو کرده است. فرانسه مقررات منع رفت و آمد در 28 نوامبر تا 15 دسامبر را لغو کرد ، اما اقدامات ریاضت اقتصادی همچنان ادامه دارد زیرا تعداد پرونده ها هنوز زیاد است. محدودیت های هر خروج از خانه که بنا به دلیل و گواهی معتبری بود ، نیز برداشته شد و با منع رفت و آمد در سرتاسر کشور از ساعت 8 عصر تا 6 عصر موقتاً در آستانه کریسمس برداشته شد ، اما در شب. سال نو هنوز آنجا بود. تئاترها و سینماها ، کافه ها و رستوران ها نیز تعطیل شدند. داغترین استراحتگاه های اسکی فرانسه نیز تعطیل شد ، اما رئیس جمهور فرانسه قول داد در هوای خوب در ماه ژانویه بازگشایی شود.

آلمان

آلمان در دوره کریسمس تحت محاصره شدید کرونیان بود که شمار کشته ها افزایش یافت. در زمان مقررات منع رفت و آمد که از 16 دسامبر تا 10 ژانویه به طول انجامید ، مغازه ها و مدارس غیرضروری در سراسر کشور تعطیل شدند. نخست وزیر آلمان خرید کریسمس را مقصر افزایش قابل توجه روابط اجتماعی دانست. قبل از کریسمس ، حداکثر پنج نفر از دو خانواده اجازه داشتند در یک خانه جمع شوند. اما این محدودیت از 24 تا 26 دسامبر کاهش یافت و یک خانواده می تواند حداکثر چهار نفر از اعضای خانواده نزدیک را از خانواده های دیگر انتظار داشته باشد. کودکان زیر 14 سال شامل این محدودیت نمی شوند. البته ، فروشگاه های مواد غذایی و سایر فروشگاه های ضروری ، بانک ها نیز باز بودند. فروشندگان درخت کریسمس نیز می توانند به کار خود ادامه دهند. آرایشگران از جمله مشاغلی بودند که تعطیل شده بودند. شایان ذکر است که بیشتر بازارهای بزرگ کریسمس در آلمان قبلاً لغو شده اند. نمایش آتش بازی سال نو نیز لغو شد.

اسپانیا

دولت اسپانیا مجموعه ای از قوانین را برای دوره 23 دسامبر تا 6 ژانویه تصویب کرد. اگر مردم به دوستان و خانواده خود سر بزنند ، مسافرت بین مناطق مجاز بود. جلسات شب کریسمس ، روز کریسمس ، شب سال نو و سال نو به 10 نفر محدود شد و برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی ، این محدودیت شامل کودکان نیز شد. همچنین زمان توقف تا ساعت 01:30 شب کریسمس و شب سال نو تمدید شد. خانواده های اسپانیایی به طور سنتی سه پادشاه را در 5 ژانویه با رژه جشن می گیرند ، اما این امر توسط دولت توصیه نمی شود.

اتریش

اتریش دومین تحریم جدی ویروس کرونا را در 7 دسامبر لغو کرد و آن را قبل از کریسمس کاهش داد. با بازگشایی فروشگاه های غیر اصلی و سایر مشاغل ، منع رفت و آمد در سراسر کشور به 20 تا 6 کاهش یافت. با این حال ، رستوران ها و کافه ها در تعطیلات به دلیل تحویل در فضای باز ، برای همه چیز بسته بودند. بازارهای سنتی کریسمس این کشور نیز بسته شد. در همین حال ، هتل ها فقط به مسافران به دلایل تجاری باز بودند. افرادی که از کشورهایی با بیش از 100 مورد در هر 100000 نفر بازدید کرده اند ، از جمله آلمان و ایتالیا ، باید 10 روز در قرنطینه قرار بگیرند. دولت حداقل 7 میلیون آزمایش آنتی ژن صادر کرده و آزمایش های داوطلبانه گسترده ای در سراسر کشور انجام شده است.

روسیه

در روسیه ، تعطیلات اصلی معمولاً در آستانه سال نو برگزار می شود و بسیاری از افراد شب ها در مهمانی ها شرکت می کنند. اما محدودیت ها باعث کاهش جشن های تعطیلات شد. در پایتخت روسیه ، مسکو ، مقامات اقدامات جدیدی را اعلام کردند که تا 15 ژانویه ادامه داشت. این موارد شامل تعطیلی زود هنگام رستوران ها و کافه ها و محدودیت ظرفیت 25 درصدی در سینما و تئاترها بود. افراد بالای 65 سال و کسانی که در گروه های پرخطر هستند نیز باید در این تاریخ جدا شوند. رسانه های محلی همچنین گزارش دادند که جشنواره یک ماهه خیابان های شهر احتمالاً لغو می شود. مقامات بهداشتی هشدار دادند که هنوز شرایط ناپایدار و همه گیر در سراسر کشور به اوج نرسیده است. در هفته های قبل از کریسمس ، تعداد موارد در 26 نوامبر به بالاترین رکورد رسیده بود.

منبع: خبرگذاری ایواره
برگزاری مراسم سال نو در برخی کشورها و در همه‌گیری کرونا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.