تضییع حق سلامت باعث می شود عدالت اجتماعی به خطر بیافتد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۲,۵۱۰ بازديد

تضییع حق سلامت باعث می شود عدالت اجتماعی به خطر بیافتد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://evarah.ir/2021/06/تضییع-حق-سلامت-باعث-می-شود-عدالت-اجتماع/ ایواره Sat, 05 Jun 2021 11:54:18 0000 اجتماعی https://evarah.ir/2021/06/تضییع-حق-سلامت-باعث-می-شود-عدالت-اجتماع/

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمد شریعتمداری در نشست مجازی وزرای کار غیر مرتبط افزود: جلسه فعلی اولین جلسه وزرای کار غیر مرتبط پس از بحران است. هر کجا 19 در جهان مورد توجه است و از این نظر دارای اهمیت تاریخی است. وی گفت: “در هیچ دوره ای از مشروعیت با چنین شواهد ملموس …

منبع: خبرگذاری ایواره
تضییع حق سلامت باعث می شود عدالت اجتماعی به خطر بیافتد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمد شریعتمداری در نشست مجازی وزرای کار غیر مرتبط افزود: جلسه فعلی اولین جلسه وزرای کار غیر مرتبط پس از بحران است. هر کجا 19 در جهان مورد توجه است و از این نظر دارای اهمیت تاریخی است.

وی گفت: “در هیچ دوره ای از مشروعیت با چنین شواهد ملموس نگرانی در مورد خطرات یک جانبه گرایی و توسعه ناهموار و ناپایدار در جهان آشکار نشده است.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند زمینه ساز تغییر سیستم همکاری موجود بین کشورهای عضو این جنبش برای پاسخگویی به چالش های پیش رو باشد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: “دو سال پیش به مناسبت صدمین سالگرد سازمان جهانی کار در چنین گردهمایی هی تو و تصویب بیانیه سطح برای آینده کار ، ما متعهد شدیم که با تمرکز بر سازمان ، کار آینده با رویکرد انسانی تغییر می کند محوری در مسیر عدالت اجتماعی اما با گسترش بحران مدیریت کنید هر کجا 19 در جهان ، آسیب پذیری دنیای کار از نظر عدالت اجتماعی برای ما آشکارتر شده است.

وی افزود: ما دیدیم که نابرابری های ساختاری چگونه در همه چیز نتیجه می گیرند جیری هر کجا 19 افزایش بیکاری ، کاهش درآمد نیروی کار و افزایش کار غیررسمی و غیرانتفاعی ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه. این نابرابری در حال حاضر از طریق توزیع نابرابر و دسترسی به واکسن ها وجود دارد هر کجا 19 در حال شکل گیری و تولید مثل است.

شریعتمداری گفت: “این چالش های ساختاری نیاز به اقدام یک جانبه دارد.” شرقی برخی از دولتها را به ادامه اعمال محدودیتها و تحریمها علیه برخی از کشورها حتی در این شرایط حساس اضافه کرده است ، و همه این شواهد نشان می دهد که چندجانبه گرایی و همکاری و تعامل بین بین المللی نه تنها توسط ساختارها و تحولات نابرابر در جهان ، بلکه توسط قدرت های بزرگ اما غیرمسئول نیز در معرض خطر است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: “اگر در گذشته شاهد بودیم که اقدامات قهری یک جانبه حق توسعه و کار به عنوان حقوق مسلم انسانی را به خطر می انداخت ، امروز این خطر با عواقب بسیار جدی تری برای آن ایجاد شده است. سلامتی. “

وی اظهار داشت: “حق سلامتی یک حق مسلم انسان است و در ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر قید شده است.

شریعتمداری اظهار داشت: نقض حق بهداشت به هر دلیلی ممکن است عدالت اجتماعی و کار شایسته در دستیابی به اهداف توسعه پایدار را به خطر بیندازد. راه حل ارتقا solid همبستگی جهانی ، تقویت چند جانبه گرایی و حمایت کردن برای رویکرد انسان محوری برای آینده کار ، طراحی و اجرای استراتژی هایی برای احیای جوامع از اثرات بحران هر کجا 19 است

شریعتمداری افزود: در حال حاضر تهدید اصلی تشدید نابرابری های جهانی به دلیل عدم دسترسی برابر به واکسن ها و توانبخشی کشورهای جهان از اثرات اقتصادی بحران هر کجا 19 است

وی گفت: “جنبش عدم تعهد” می تواند با فراهم آوردن فرصت هایی برای همکاری موثرتر و انتقال تجربیات در بازسازی کشورهای در حال توسعه ، گام های موثری در جهت کاهش این چالش بردارد.

شریعتمداری اظهار داشت: تفاوت در ساختار و ویژگی های بازار کار در کشورهای در حال توسعه ایجاب می کند که بر اساس سازوکار همکاری منطقه ای ، مدل های بازسازی متناسب با شرایط خاص کشورها طراحی و اجرا شود. وی تأکید کرد: بدیهی است که اگر روندهای بازسازی فعلی به همین منوال ادامه یابد ، در آینده با نابرابری رو به رشد روبرو خواهیم شد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه این روزها برای مردم مظلوم فلسطین اتفاق افتاده بر هیچ کس پوشیده نیست ، دیدن رنج ها و سختی هایی که بر این افراد تحمیل شده قلب هر انسان آزاده و شریفی را آزار می دهد “

وی گفت: “وقتی امنیت ، زندگی ، دارایی و دارایی مردم فلسطین آشکارا نقض شود ، مشخص خواهد شد که چه بر سر فعالیت های اقتصادی ، بازار کار و معیشت آنها آمده است.” در واقع ، آنچه در فلسطین اتفاق می افتد چیزی کمتر از آپارتاید مذهبی نیست ، بنابراین چنین فجایعی باید فوراً پایان یابد و حقوق مردم فلسطین و سایر سرزمین های اشغالی ، از جمله جولان سوریه حفظ شود. با احترام شناخته شود.

شریعتمداری افزود: در آخر می خواهم به نقش مهم جنبش عدم تعهد در حصول اطمینان از بسیج منابع لازم و اقدام مشترک و م jointثر برای بازسازی انسان تأکید کنم. محوری دنیای کار از اثرات اپیدمی هر کجا 19 بر كشورهاي در حال توسعه تاكيد كرده و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري مشترك جهت پيشرفت در بهبود انسان محوري اعلام كنيد.

منبع: خبرگذاری ایواره
تضییع حق سلامت باعث می شود عدالت اجتماعی به خطر بیافتد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.