مطالبات صنایع لوازم خانگی از دولت جدید

۲,۵۲۰ بازديد

مطالبات صنایع لوازم خانگی از دولت جدید https://evarah.ir/2021/06/مطالبات-صنایع-لوازم-خانگی-از-دولت-جدید/ ایواره Tue, 08 Jun 2021 11:55:02 0000 اقتصادی https://evarah.ir/2021/06/مطالبات-صنایع-لوازم-خانگی-از-دولت-جدید/

انجمن صنایع لوازم خانگی مهمترین خواسته های اعضای این صنعت از رئیس جمهور بعدی از جمله حل مشکل تأمین مواد اولیه و عدم تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و تهیه سکه به تولیدکنندگان در سامانه نیما و مشکلات ثبت سفارش ، تقویت نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه های صنعتی ، خواستار سرمایه در …

منبع: خبرگذاری ایواره
مطالبات صنایع لوازم خانگی از دولت جدید

انجمن صنایع لوازم خانگی مهمترین خواسته های اعضای این صنعت از رئیس جمهور بعدی از جمله حل مشکل تأمین مواد اولیه و عدم تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و تهیه سکه به تولیدکنندگان در سامانه نیما و مشکلات ثبت سفارش ، تقویت نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه های صنعتی ، خواستار سرمایه در گردش بنگاه ها ، جذب سرمایه خارجی و ایجاد ثبات در بازار شده و هشدار داد که شرایط نگران کننده اقتصاد کشور بیش از گذشته خواهد شد.

به گزارش ایواره ، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظرف 10 روز برگزار می شود و در همین راستا بخشهای مختلف خواسته های خود را از رئیس جمهور بعدی اعلام می کنند.

از جمله ، می توان به انجمن صنایع لوازم خانگی اشاره کرد که در بیانیه ای تأکید کرد که حل مشکلات اقتصادی و تقویت بخش تولید باید از مهمترین اقدامات و اولویت های رئیس جمهور باشد ، به عنوان نماینده بخش خصوصی در صنعت پیشرو کشور ، انتظارات و نیازهای خود را برآورده می کند. وی رئیس جمهور منتخب را به شرح زیر در 35 بند اعلام کرد:

– افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ایران

– بهبود سیستم حاکمیت بخش خصوصی با رعایت اصول مدیریت بهینه ، رویکرد استراتژیک و ارزیابی برای راهنمایی و بهبود نمایندگی و اثربخشی اتاق بازرگانی ایران.

– بررسی قانون اتاق بازرگانی به منظور ارتقا the مهارت اجماع و ادغام منافع ، نظرات و ترجیحات اعضا و رفع نواقص ساختاری موجود ، به ویژه تأکید بر لزوم تعریف مجدد سیستم تقسیم کار بین سیاست ها و دستگاه های اجرایی و نهادهای نمایندگی در خانه ایران مانند انجمن ها ، سازمان ها ، اتاق های مشترک و کمیسیون ها.

– توسعه نقش و جایگاه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با چهل سال سابقه به عنوان بزرگترین و تنها سازمان ملی در این صنعت با 250 عضو و واحد تولیدی و سهم بازار 90٪ در کشور از طریق ایجاد ظرفیت سازمانی مشارکت نهادی در ساختار سیاست اتاق بازرگانی ، گسترش دسترسی سازمانها به شوراها و نهادهای تصمیم گیرنده کشور به منظور اتخاذ سیاستهای صحیح و پایدار در صنعت و اقتصاد کلان ملی.

– محافظت از حقوق و منافع مشروع بخش خصوصی ایران با حفظ تعامل موثر با دولت.

– حفاظت از اعتبار بخش خصوصی در افکار عمومی و توسعه نام و جایگاه انجمن ها و سازمان ها به عنوان یک مشاور قابل اعتماد ، متخصص و متعهد به منافع ملی و توسعه پایدار ایران اسلامی.

– اتخاذ مواضع روشن ، خردمندانه و قاطع درمورد مسائل اساسی اقتصاد ایران.

– بهبود شاخص های مهم اقتصادی ایران ، از جمله رقابت ، بهبود فضای کسب و کار ، شفافیت ، مالکیت معنوی ، آزادی اقتصادی و امنیت و ….

– تأکید بر اجرای صحیح قانون برای بهبود مستمر فضای کسب و کار.

– تلاش برای جلوگیری از انحصارها و گسترش رقابت با جلوگیری از تداخل دولت در بازار و جلوگیری از توسعه شرکت های ناکارآمد شرکتی.

– ادامه حضور فعال در صحنه بین الملل و تسهیل و ساخت ظرفیت های ارتباطی بر اساس منافع ملی بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی.

– حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط ​​و توسعه مهارتهای اتاق بازرگانی در ارائه خدمات تجاری به اعضا.

– تأمین مالی مطلوب بخش خصوصی از بورس سهام و سیستم پولی و بانکی.

– حل مشکل تأمین مواد اولیه تولید و عدم تخصیص ارز به واحدهای تولیدی به عنوان سرمایه های ملی با ارزش.

– رفع مشکل تأمین ارز تولیدکنندگان در سامانه نیما و مشکلات ثبت سفارش.

– ایجاد هماهنگی لازم بین سازمانهای وابسته به منظور ایجاد مکانیزمی برای حل مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران.

– تدوین و تصویب استراتژی جامع و آینده نگر برای توسعه صنعتی کشور.

– ترویج فضای رقابتی و تقویت رقابت در کشور.

پشتیبانی هدفمند و محدود به مدت زمان مشخص و محدود برای تولید داخلی و تعیین وضعیت حمایت از صنایعی که بیش از 5 دهه از امکانات و تعرفه های پشتیبانی به منظور حفظ وضعیت خود استفاده کرده اند.

– تقویت دیپلماسی اقتصادی و استفاده از سیاست خارجی برای توسعه فعالیتهای اقتصادی و صنعتی در کشور.

– تقویت نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه های اقتصادی.

اجرای دقیق قوانین:

از بین بردن برخی موانع تولید و سرمایه گذاری های صنعتی مصوب 7/5/2007.

قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب 16/11/2011.

قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود سیستم مالی کشور مصوب 2/1/1394.

قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید داخلی و خدمات و حمایت از کالاهای ایرانی ، مصوب 15/2/1398.

– تعریف وظیفه ساختار وزارت صمت و پرهیز از روش آزمون و خطا در ادغام و تقسیم بخشهای صنعت و تجارت.

– بازگشت وزارت صمت به جایگاه رهبری خود و تبدیل آن به یک نهاد سیاستگذار و تسهیل گر در صنعت کشور.

– اجتناب از مداخلات در سیستم قیمت ها و تعهدات اجباری کالاها و خدمات.

– جلوگیری از استفاده از روشهای نامتعارف و غیر معمول در تأمین بودجه کسری بودجه و ایجاد بی ثباتی در وضعیت برخی از متغیرهای اقتصاد کلان.

– پذیرش هزینه های تحمیل شده توسط بورس در رابطه با برخی رفتارها و تصمیمات سیاستی در عرصه داخلی و بین المللی که بر بخش خصوصی و صنعت تأثیر می گذارد و بر حاشیه سود و رقابت فعالیت های بخش خصوصی و پرداخت به بازیگران بخش خصوصی تأثیر می گذارد.

– تأمین مالی سرمایه در گردش شرکتها.

– بهبود محیط پیرامون امنیت سرمایه گذاری در کشور به منظور جلوگیری از خروج سرمایه داخلی.

– جذب سرمایه گذاری های خارجی و هدفمند به منظور تقویت پایگاه اقتصادی و صنعتی کشور.

– مدیریت موثر قاچاق کالا و ارز به جای مبارزه با قاچاق کالا و ارز.

– کمک به پیش بینی و رویکرد آینده نگرانه به متغیرهای اقتصادی به منظور برنامه ریزی و برنامه ریزی و اجرای موثر فعالیت های اقتصادی.

– ایجاد ثبات در بازار ارز به عنوان ستون تعاملات اقتصادی بین المللی.

– تعریف وظیفه یارانه ها در اقتصاد ایران.

– ایجاد مناطق مربوط به جذب فن آوری ها و فن آوری های به روز شده در بخش تولید.

– نیاز به ارتباطات م betweenثر بین صنعتگران و صاحبان پول و سرمایه.

البته انجمن صنایع لوازم خانگی در پایان متذکر شد که علی رغم پیگیری های مکرر و گسترده و افزایش نگرانی ها و تقاضاهای بخش خصوصی در این مناطق ، بسیاری از موضوعات مطرح شده و توضیح داده شده توسط صنعتگران و فعالان اقتصادی همچنان محکم و خصوصی باقی مانده است. فعالان اقتصادی و هشدارها و پیش بینی ها شرایط اقتصاد کشور را سالم تر از گذشته کرده است و م effectiveلفه های م ofثر تحقق شعار 1400 منصوب شده توسط مقام معظم رهبری به عنوان “تولید ، حمایت و موانع” ، فاصله با این امر معنی دار و عمیق است عنوان و سیاست های کلان کشور.

پیش از این ، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع تأکید کرده بود که دولت بعدی خواه به صلح یا جنگ به یک صنعت قوی نیاز دارد و گفته بود که صنعت کشور اکنون آشفته است و از شفافیت برخوردار نیست. از ارکان صنعتی کشور محافظت کنید.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
مطالبات صنایع لوازم خانگی از دولت جدید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.