عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان تشیع در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد

۲,۵۰۸ بازديد

عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان تشیع در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد https://d77.ir/عزاداری-و-سوگواری-سالروز-شهادت-ششمین-پ/ دنیای 77 Sun, 06 Jun 2021 21:44:47 0000 استانی https://d77.ir/عزاداری-و-سوگواری-سالروز-شهادت-ششمین-پ/ به گزارش خبرگزاری دنیای 77 از کم ، حجت الاسلام والمسلمین حسین حقانی امروز در محل مراسم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با حضور جمعی از علاقه مندان و دانش آموزان مدرسه امام صادق (ع) در این مراسم حضور یافتند. برای توضیح زمان امام همام و تلاشهای وی در جهت علمی و معنوی آن حضرت. …

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 از کم ، حجت الاسلام والمسلمین حسین حقانی امروز در محل مراسم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با حضور جمعی از علاقه مندان و دانش آموزان مدرسه امام صادق (ع) در این مراسم حضور یافتند. برای توضیح زمان امام همام و تلاشهای وی در جهت علمی و معنوی آن حضرت.

وی گفت: همه پیامبران و اولیای خدا برای هدایت بشر آمده اند و این نکته مهم را در مکان های مختلف از جمله آیه اول سوره بکارا قرآن کریم ذکر کرده اند.

مبلغ این سمینار گفت: ما با دقت به برخی از مسائل مهم و اساسی در وضعیت ، زندگی و زندگی پر برکت امام ساده (ع) رسیده ایم ، نخست اینکه اوضاع سیاسی جامعه در زمان امام سادات (ع) به گونه ای است که در آن زمان حاکمان ظالم در قدرت بودند. آیا همه تلاشها برای دستیابی به قدرت و درگیریهای زیادی برای به دست آوردن قدرت و حاکمیت وجود دارد و امام همام از این فرصت استثنایی و منحصر به فرد برای توضیح مکتب شیعه و آموزش دانش آموزان استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حقانی وجود جناح ها و مدارس را از دیگر شرایط زمان امام صادق (ع) دانست و اظهار داشت: در آن زمان جوامع و ایدئولوژی های بسیاری در حال رشد بود و هر یک در تلاش بودند مردم و تلاش های امام صادق (ع) و مذهب شیعه را به خود جلب کنند. آموزش و مبارزه برای تفسیر صحیح و علمی اصول و پرورش دانش آموزان بی نظیر بود.

این مبلغ حوزه علمیه در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر وجود شباهت های بسیاری که امروز با زمان امام صادق (ع) وجود دارد ، ابراز داشت: شباهت های بسیاری بین زمان امروز و جامعه کنونی ما وجود دارد ، مانند گذشته. افراد مشکوک و جوامع مختلف بسیاری در جهان وجود داشتند که بشریت را به خود جلب می کردند و باید این س beال را پرسید که در میان این تردیدها و مشکلات فکری و اعتقادی که مخصوصاً برای نسل جوان پیدا شده ، چه می کنیم؟ در این مورد چقدر فعال هستیم؟ ما چقدر به راهنمایی و آموزش مردم و انجام وظایف خود اهمیت می دهیم؟

وی افزود: تربیت نخبگان برای هدایت جامعه یکی از اصلی ترین وظایف امام صادق (ع) بود و امروز حوزه های علمیه باید در تربیت و آموزش برای هدایت جامعه به این کار مهم و اساسی توجه بیشتری داشته باشند.

سخنران برنامه با انتقاد از برخی بی اخلاقی ها در بحث انتخابات گفت: “در زمان امام صادق (ع) جنگ برای قدرت و دولت به دست گرفته شد و متأسفانه ما هنوز شاهد رفتارهای غیراخلاقی در قدرت در بحث انتخاباتی “) به دلیل فاصله برخی افراد از مکتب روشن فکر است

حجت الاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به اهمیت مباحث اخلاقی و روشنگری در این سمینار خاطر نشان كردند: قرآن كریم قبل از تدریس عمل به دانش و تزكیه را مورد توجه قرار داده و اهمیت اخلاق و معنویت را به اثبات رسانده است و امروز علما و بزرگان سمینار عملاً دانش آموزان باید بیش از گذشته به معنویت و روشنگری توجه کنند.

وی افزود: ویژگی دیگر امام صادق (ع) که تا پایان عمر شریف خود از راهنمایی مردم خسته نمی شد این بود که در آخرین لحظات زندگی شریف خود به همه اقوام و فرزندان خود دستور می داد که نزد وی بیایند. با توجه به اینکه ما توصیه به کسی که نمازش را سبک می خواند به اهل بیت نمی رسد و امروز ما باید این وظیفه ذاتی را انجام دهیم و قبل از اینکه مردم ، بخصوص نسل جوان در معرض خطر و خطر قرار بگیرند ، از هر زمان دیگری قویتر شویم.

لازم به ذکر است: آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در این مراسم نورانی حضور داشت ، مداحان اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت پرداختند و به عزاداری پرداختند.

نشانگر

د

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.