شورای شهر پنجم جلوی تخریب باغات را گرفت و املاک واگذار شده را به مردم برگرداند

۲,۵۱۹ بازديد

شورای شهر پنجم جلوی تخریب باغات را گرفت و املاک واگذار شده را به مردم برگرداند https://evarah.ir/2021/06/شورای-شهر-پنجم-جلوی-تخریب-باغات-را-گرفت/ ایواره Thu, 10 Jun 2021 21:17:16 0000 اجتماعی https://evarah.ir/2021/06/شورای-شهر-پنجم-جلوی-تخریب-باغات-را-گرفت/

رئیس فراکسیون کاری شورای شهر تهران جلوگیری از تخریب باغها و استرداد اموال تحویل داده شده به مردم را دو دستاورد مهم شورای شهر پنجم اعلام کرد. “در حالی که نمایندگان شورای شهر پنجم قول دادند که رویکرد را تغییر دهند. در نظرسنجی های ما قبل از ورود به شورا ، متوجه شدیم که مشکلات …

منبع: خبرگذاری ایواره
شورای شهر پنجم جلوی تخریب باغات را گرفت و املاک واگذار شده را به مردم برگرداند

رئیس فراکسیون کاری شورای شهر تهران جلوگیری از تخریب باغها و استرداد اموال تحویل داده شده به مردم را دو دستاورد مهم شورای شهر پنجم اعلام کرد.

“در حالی که نمایندگان شورای شهر پنجم قول دادند که رویکرد را تغییر دهند. در نظرسنجی های ما قبل از ورود به شورا ، متوجه شدیم که مشکلات مربوط به املاک ، باغ ها ، قراردادها ، پروانه ها و غیره در شهر وجود دارد و بنابراین ، به محض این که رسیدن ، برنامه های حل این ما مشکلات را آماده کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولین پروژه های پیشنهادی مربوط به باغ بود ، گفت: حدود چهار پنجم باغهای تهران در سالهای اخیر ، به ویژه در 14 سال گذشته تخریب شده و فقط یک پنجم باغها باقی مانده بود. . اولین کاری که کردیم توقف صدور پروانه ساخت در باغ ها بود. مطمئناً مقاومت وجود داشت و اصرار زیادی وجود داشت که صدور مجوز به همان روش قبلی ادامه یابد ، اما ما اجازه تخریب باغها را ندادیم و مقاومت کردیم.

حبیب زاده ادامه داد: در گذشته 30 درصد سطح شغل برای پروانه ساخت در باغات به 45 درصد افزایش یافته و در طبقه اول منفی که درخت ریشه دارد 80 درصد مساحت را اشغال کرده است. مشخص نبود که درخت باید از کجا ریشه بزند و همین امر منجر به تخریب باغ های تهران شده بود. ما با این روند مخالفت کردیم و از شهرداری خواستیم پیش نویس قانونی جدید ارائه دهد که به مرحله اجرا درآمد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به موضوع املاک منتقل شده به دوره قبلی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ما قول ملک را دادیم و به محض ورود هزینه آن را پرداخت کردیم. در طی تحقیقات متوجه شدیم که قسمت قابل توجهی از املاک شهرداری به دیگران منتقل شده است. ما آماری را جمع آوری کردیم و دریافتیم که بیش از 3000 ملک منتقل شده است که از این تعداد حدود 2000 ملک به مناطق مختلف شهرداری و بیش از 1000 ملک به افراد غیرمقیم منتقل شده است. از بیش از 1000 ملک منتقل شده به دیگران ، حدود 900 مورد به استثنای مورد اختصاص داده شده به آنها استفاده شده است ، که این یک تخلف آشکار است.

وی با بیان اینکه املاک منتقل شده عمدتاً املاک بزرگی بودند ، افزود: از این 900 ملک ، حدود 600 ملک را پس گرفتیم و به شهرداری پس دادیم و همچنین برای 300 ملک حکم قانونی گرفتیم و قبل از مهلت پنجم ، 300 ملک. “ما بر میگردیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تخلف دیگر در این پرونده این بود که همه این املاک باید قبل از واگذاری مجوز شورا را بگیرند ، در حالی که همه اینها بدون اجازه و موافقت شورای شهر وقت منتقل شده بودند. هیئت مدیره سازمان املاک و مستغلات در نقش شورا ظاهر شدند و این املاک را منتقل کردند. به عنوان مثال ، در یک مورد ، اموالی که به حسینا داده شد ، در تحقیقات مشاهده کردیم که به یک فروشگاه مبلمان تبدیل شده است.

حبیب زاده تشکیل فراکسیون کاری را از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره از شورای شهر اعلام کرد و گفت: ما فراکسیونی مشابه آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی تشکیل دادیم و 11 نفر به عضویت این فراکسیون درآمدند. ما در این فراکسیون کلیه موارد مربوط به حقوق کارگران را در نظر گرفته ایم. یکی از موضوعات اصلی ما این بود که بیشتر پیمانکاران از قانون کار پیروی نمی کردند. ما از شهرداری خواستیم تا مطابق قانون بخشنامه ای صادر کند و هر سازمان و شرکتی مسئول اجرا شد و ما “تساوی” حقوق کارگران ، پلیس و محافظه کاران را اجرا کردیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
شورای شهر پنجم جلوی تخریب باغات را گرفت و املاک واگذار شده را به مردم برگرداند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.