خطرات نرفتن به راه بادیه و نشستن باطل!

۲,۵۱۳ بازديد

خطرات نرفتن به راه بادیه و نشستن باطل! https://evarah.ir/2021/06/خطرات-نرفتن-به-راه-بادیه-و-نشستن-باطل/ ایواره Sun, 13 Jun 2021 12:40:09 0000 عمومی https://evarah.ir/2021/06/خطرات-نرفتن-به-راه-بادیه-و-نشستن-باطل/

اگر زیاد می نشینید و کمی راه می روید ، این گزارش را حتما بخوانید. به گزارش ایواره ، این روزنامه جام جم وی نوشت: “کرونا همه آنها را در خانه ساخته است.” یک تغییر ناخوشایند که باعث شد کسانی که از نظر جسمی فعالیت کمتری دارند ، از همان کار دست بکشند. از آنجایی …

منبع: خبرگذاری ایواره
خطرات نرفتن به راه بادیه و نشستن باطل!

اگر زیاد می نشینید و کمی راه می روید ، این گزارش را حتما بخوانید.

به گزارش ایواره ، این روزنامه جام جم وی نوشت: “کرونا همه آنها را در خانه ساخته است.” یک تغییر ناخوشایند که باعث شد کسانی که از نظر جسمی فعالیت کمتری دارند ، از همان کار دست بکشند. از آنجایی که همه ما تمایل ذاتی به آرامش و تنبلی داریم ، چه گزینه ای بهتر از اینکه از تاج بهانه ای برای صعود به میدان خانه استفاده کنیم! اثرات سبک زندگی بی تحرک در حال حاضر مشهود است. مانند اضافه وزن ، که بسیاری از ما از آن رنج می بریم ، اما عوارض جانبی پنهان و شاید عمیق تری مانند پوکی استخوان زیاد یا کمبود ویتامین D یا تاخیر رشد در کودکان ، بعدا مشخص خواهد شد. اگر شغلی دارید که علاوه بر شرایط فعلی شما را ملزم به ساعات طولانی ماندن می کند ، اثرات عدم تحرک چند برابر خواهد شد. بنابراین بیایید نگاهی به عوارض جانبی نشستن طولانی مدت بیندازیم تا بتوانیم سبک زندگی خود را در نشستن طولانی مدت تغییر دهیم.

همه ما از دست دادن اندام یا هر قسمت از بدن در نتیجه نشستن طولانی مدت را تجربه کرده ایم. با چند بار تکان دادن اندام می توان این عارضه را برطرف کرد ، اما عوارض ناشی از بی حرکتی در بدن جدی تر است. متخصصان آسیب ها را در یک جمله توصیف می کنند: “اگر از اندام های بدن به درستی استفاده نکنید یا از آنها استفاده نکنید ، آنها را از دست خواهید داد.” این گفته نشان می دهد که عضلات لگن ، کمر و پاها به دلیل نشستن طولانی مدت ضعیف و ضعیف می شوند. از طرف دیگر ، بی حرکتی و افتادگی طولانی مدت پاها باعث آسیب به عضله سیاتیک و عضلات چهار سر ران و عضلات سه سر زانو می شود. ضعف و خرابی این عضلات خطر سقوط و سایر آسیب های بعدی را افزایش می دهد.

شما مهربان نیستید

نیازی به گفتن نیست که کاهش برای مدت طولانی می تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود ، اما چرا؟ ورزش مولکول هایی مانند لیپوپروتئین لیپاز را از عضلات آزاد می کند. اما انقباض طولانی مدت و عدم تحرک ، انتشار این مولکول ها را متوقف می کند و خطر اضافه وزن ، به ویژه اضافه وزن موضعی را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، خطر ابتلا به “سندرم متابولیک” نیز افزایش می یابد. اگر در طول روز طولانی بمانید ، احتمال تجمع چربی در قسمت میانی بدن افزایش می یابد و همین امر خطر حمله قلبی را نیز افزایش می دهد.

پشت دو برابر می شود

کاهش طولانی مدت منجر به دو عارضه عمده می شود. جابجایی غیر طبیعی باسن بزرگ و انحنای ستون فقرات. این دو عارضه بیشتر دیده می شود ، خصوصاً اگر وضعیت نشستن شما مناسب نباشد. فشار روی دیسک های ستون فقرات باعث تغییر شکل ستون فقرات می شود و باعث درد مزمن در کمر ، ستون فقرات ، گردن و باسن ، بزرگ و کوچک می شود.

افسردگی در راه است

برخی از نقایص جسمی می تواند منجر به مشکلات بهداشت روان شود ، اما کاهش طولانی مدت تأثیر مستقیم بر سلامت روان دارد و می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود. زیرا کم تحرکی یا بی تحرکی طولانی مدت باعث کاهش ترشح هورمون های شادی می شود. یکی از دلایلی که ورزش و فعالیت بدنی – حتی نیم ساعت پیاده روی – می تواند به تغییر روحیه فرد کمک کند آزاد شدن هورمون های شادی به دلیل فعالیت بدنی است.

خرچنگ متولد شد!

شاید باور نکنیم که کاهش در مدت زمان طولانی می تواند منجر به بروز برخی از انواع سرطان شود. از آنجا که ما همیشه فکر می کنیم سرطان یک رفتار خطرناک و خاص است ، اما کاهش آن برای مدت طولانی می تواند منجر به سرطان ریه ، سرطان تخمدان و سایر سرطان های مرتبط با سرطان لگن و روده بزرگ شود.

ضربان خسته

قلب باید هر روز با ورزش و فعالیت بدنی مناسب – متناسب با سن و سلامت قلب ، تندتر شود. به این ترتیب قلب حرکت می کند ، خون به خوبی در عروق گردش می کند و متابولیسم بدن فعال می شود. اگر فردی بیش از 23 ساعت در طول هفته نشسته باشد ، 64 درصد بیشتر از فردی که 11 ساعت در طول هفته از نظر جسمی فعال نیست ، دچار حمله قلبی می شود. هرچه بیشتر در طول روز بنشینید ، خطر حمله قلبی بیشتر است.

شیرینی تلخ می آید

دیابت نوع 2 یا دیابت اکتسابی عارضه دیگری است که پس از کاهش طولانی مدت رخ می دهد و خطر می تواند تا 112 درصد افزایش یابد. دلیل این امر افزایش وزن ، اختلال در عملکرد انسولین ، افزایش مقاومت سلول در برابر انسولین و غیره است.

رگهای آبی خسته

وقتی مدت طولانی روی میز می نشینید ، پاهایتان نیز برای مدت طولانی آویزان می شوند. این امر در بازگشت خون از وریدها تداخل ایجاد می کند و باعث “رگهای واریسی” در پاها می شود. از طرف دیگر ، این می تواند منجر به لخته شدن خون و افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی شود.

دردهایی که می آیند و می روند

وقتی قسمتی از بدن به مدت طولانی در یک وضعیت بماند ، به دلیل فشار بر اعصاب و اختلالات گردش خون دچار خستگی ، ضعف عضلانی و خواب آلودگی می شود. درد ، کمر درد ، درد در شانه ها ، پشت ، گردن و لگن. “اگر علاوه بر نشستن به مدت طولانی با کامپیوتر کار و تایپ کنید ، در انگشتان ، دست ها و چشم ها نیز درد خواهید داشت.”

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
خطرات نرفتن به راه بادیه و نشستن باطل!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.