۲ تله خطرناک در کمین زوج‌ها

انواع کولر گازی اجنرال

۲ تله خطرناک در کمین زوج‌ها

۲,۳۴۹ بازديد

۲ تله خطرناک در کمین زوج‌ها https://d77.ir/۲-تله-خطرناک-در-کمین-زوج‌ها/ دنیای 77 Sun, 13 Jun 2021 23:11:37 0000 عمومی https://d77.ir/۲-تله-خطرناک-در-کمین-زوج‌ها/ طرحواره های زندگی باورهای عمیق و پرشور در مورد خود ، دیگران و دنیایی است که در سالهای اول زندگی رشد می کند و همیشه خواهد بود به گزارش دنیای 77 ، مجله “خراسان” در ادامه نوشت: “تله های زندگی تکرار مداوم درد ، رنج ، افکار و احساسات ما در دوران کودکی است ، …

طرحواره های زندگی باورهای عمیق و پرشور در مورد خود ، دیگران و دنیایی است که در سالهای اول زندگی رشد می کند و همیشه خواهد بود

به گزارش دنیای 77 ، مجله “خراسان” در ادامه نوشت: “تله های زندگی تکرار مداوم درد ، رنج ، افکار و احساسات ما در دوران کودکی است ، که ما با اکراه با همان تجارب کودکان در طول زندگی خود در زندگی مشترک تکرار می کنیم.” . به عنوان مثال ، اگر والدین ما بی مهری و طرد هستند ، ناخودآگاه با دیگران طوری رفتار می کنیم که باعث بی مهری و طرد ما می شود ، یا عاشق افراد ناخواسته و بی مهری می شویم که پا به پای کودکی خود قرار دهند.!

روانشناسان تاکنون هجده نوع طرحواره را شناسایی کرده اند ، داستان این هفته و تحلیل روانشناختی آن از این دو مشکل رایج در زندگی زناشویی امروز.

زن تشنه عشق و شوهر بی عاطفه

در جلسه مشاوره همین حرف را از زن دیگری شنیدم ، وی گفت: “شوهر من اصلاً مرا دوست ندارد!” من پرسیدم: “چرا فکر می کنی او تو را دوست ندارد؟” او عصبی گفت: “او هیچ وقت به من علاقه نشان نمی دهد. دلم برایم تنگ شده است که در مورد چهار عشق با او صحبت کرده ام و … بدتر از آن ، وقتی او را دوست نداری و با گفتن یک کلمه او را آزار می دهی.” چه چیزی باعث شد او احساس بدی پیدا کند ، او دو روز تمام عصبانی بود! “من همیشه آرزو داشتم با کسی ازدواج کنم که مرا در عشق و علاقه غوطه ور کند ، اما هرگز با این مرد بی عاطفه به هیچ یک از آرزوهایم نرسیدم!” رو به شوهرش کردم و پرسیدم: “نظرت در مورد گفته همسرت چیست؟” مرد سرش را پایین انداخت و گفت: “همسرم اشتباه می کند ، من او را دوست دارم …”. من گفتم: “بنابراین ، به گفته همسرت ، شما هرگز این علاقه را نشان نمی دهید؟” بعد از چند ثانیه سکوت گفت: “ابراز علاقه فقط گفتن این نیست ، من از صبح تا شب کار می کنم تا خانواده ام راحت باشند. یخچال ما هرگز خالی نبوده است ، این علاقه ها نیست؟” برگردید و بگویید چهار کلمه برای متقاعد کردن دیگری که او در قلب خود عشق و علاقه دارد؟ “من پاسخ دادم ،” بله. برای شما سخت است که در مورد احساسات خود صحبت کنید. برای شما نه تنها ابراز عشق و علاقه ، بلکه ابراز اندوه ، عصبانیت و کینه خود نیز دشوار است. چرا وقتی از همسرتان ناراحت هستید در این مورد صحبت نمی کنید؟ “چرا به جای آزار ، عصبانی بودن را انتخاب کردی؟” مرد با صدای کوتاه اعتراف گفت: “بله … برای من سخت است که در مورد احساساتم صحبت کنم … اما نمی دانم چرا … دست من نیست …” من به مرد نگاه کردم و در سکوت او پسری شکننده را دیدم که از ابراز احساسات خود می ترسید ، شاید پدر و مادرش سرد و ناسالم بودند ، شاید او در خانواده ای بزرگ شده باشد که هرگونه ابراز احساسات ممنوع و سرکوب شود. … در اتاق مشاوره من پسری زخمی را دیدم که باید زخم هایش خوب شود و یک دختر کوچک غمگین در کنار او ، که علاوه بر احساس “مقاومت ناپذیری” از شکاف های حساس بیشماری رنج می برد.

نظر / مقدمه 2 مشترک 2 تله خطرناک در زندگی

اگر بخواهیم در مورد داستان به زبان تخصصی تری صحبت کنیم ، مرد در طرح “مانع حساس” رنج می برد ، در حالی که زن در طرح “محرومیت حساس”. در ادامه با این 2 تله بیشتر آشنا خواهید شد.

دام محرومیت ذهنی

وقتی والدین (به ویژه مادر) کودک را به اندازه کافی دوست ندارند ، نیازهای کودک را درک نمی کنند و با او همدردی نمی کنند ، وقتی کودک احساس می کند والدین “حمایت” ندارند ، یک طرح محرومیت عاطفی شکل می گیرد . افراد مبتلا به این نوع طرحواره می توانند از دریافت عشق “ناراضی” باشند. هر چقدر او را دوست داشته و مورد توجه قرار دهند ، باز هم ناراضی و تشنه عشق است. آنها انتظارات زیادی از موضوعات حساس دارند و حتی گاهی عزیزان خود را “مجبور” می كنند كه توجه و محبت كنند. برخی از آنها برای تحمل درد و مشکلات جسمی مورد توجه و علاقه مردم اطراف خود قرار می گیرند. آنها هرگز در مورد نیاز خود به عشق و علاقه صحبت نمی کنند و وقتی نیازهای عاطفی آنها برآورده نمی شود ، غمگین و ناامید می شوند و از طرف مقابل دور می شوند.

تله مانع حساس

اگر والدین ، ​​دیگران یا فرهنگ فرد را تشویق می کنند که احساسات خود را ابراز نکند ، اگر والدین نسبت به نیازهای عاطفی کودک خود بی تفاوت هستند و اجازه نمی دهند او خودش را ابراز کند ، اجازه نمی دهد یا مجبور است به دلیل موقعیت و عقاید اجتماعی خود “کودکانه” باشید دیگران بیشتر مراقب هستند ، کودک به این نتیجه می رسد که احساسات و عواطف من مهم نیستند و من باید آنها را سرکوب کنم تا در عوض دیگران راغب و مورد تأیید قرار بگیرم. این نوع افراد ، چه مثبت و چه منفی ، همیشه احساسات او را سرکوب می کنند. ابراز عشق ، خوشبختی ، عصبانیت و اندوه او دشوار است. زندگی آنها با هم بی روح و هیجان به نظر می رسد و اغلب افراد تقریباً کسل کننده ای هستند. بسیاری از اوقات ، این افراد ناخودآگاه عاشق افراد “هیجان زده” می شوند و چنین افرادی را برای ازدواج انتخاب می کنند.

با طرحواره ما چه کنیم؟

اولین و مهمترین گام ، کسب “بینش” در مورد برنامه ای است که ما در حال کار بر روی آن هستیم و اینکه چگونه بر زندگی ، درک و روابط ما در زندگی مشترک ما تأثیر گذاشته است. این مسئله ممکن است شامل مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی متناوب مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی مقطعی ترجیح می دهد درمان اختلالات با استفاده از روش های طرحواره درمانی باشد.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.