بایدن،یک رابطه مرده را زنده می‌کند

۲,۵۱۳ بازديد

بایدن،یک رابطه مرده را زنده می‌کند https://evarah.ir/2021/06/بایدن،یک-رابطه-مرده-را-زنده-می‌کند/ ایواره Mon, 14 Jun 2021 12:40:49 0000 عمومی https://evarah.ir/2021/06/بایدن،یک-رابطه-مرده-را-زنده-می‌کند/

اولین سفر بایدن در اروپا برای شرکت در اجلاس جی 7 در حالی انجام شد که کرونا به اقتصاد بسیاری از این کشورها صدمه می زد و مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می کرد. برای جلوگیری از بحران های آینده و بهبود روند فعلی ، کشورهای صنعتی G7 علاقه مند بودند که جلسه ای …

منبع: خبرگذاری ایواره
بایدن،یک رابطه مرده را زنده می‌کند

اولین سفر بایدن در اروپا برای شرکت در اجلاس جی 7 در حالی انجام شد که کرونا به اقتصاد بسیاری از این کشورها صدمه می زد و مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می کرد. برای جلوگیری از بحران های آینده و بهبود روند فعلی ، کشورهای صنعتی G7 علاقه مند بودند که جلسه ای را شخصاً در کورن وال انگلیس برگزار کنند. جو بایدن یک روز قبل از اجلاس به انگلستان سفر کرد تا برنامه جلسات خود را آغاز کند. اما اصلی ترین موضوعات مطرح شده در این اجلاس مسائل زیست محیطی و نگرانی ها بود تا کشورهای صنعتی بتوانند سیاست های اقتصاد سبز را دنبال کنند. مسئله مهم دیگر مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا بود که در آن کشورهای G7 قول دادند یک میلیارد دوز واکسن ویروس کرونا را به کشورهای فقیر تحویل دهند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، این مقدار کافی نیست و باید حداقل 2 میلیارد دوز به کشورهای فقیر داده شود. با این حال ، ایالات متحده در ابتدا وعده توزیع 500 میلیون دوز واکسن را بدون انتظار از کشورهای میزبان داده و اعلام کرد این واکسن را به 92 کشور ارائه خواهد کرد.

موضوعی که همه کشورها در اجلاس بر آن تأکید کردند این بود که تا زمانی که جهان امن نباشد ، کشورهای صنعتی قادر به برخورداری از امنیت نخواهند بود. بنابراین ، تصمیم گرفته شد تا پایان سال یا اوایل سال آینده با ویروس کرونا مبارزه کند به گونه ای که از جهش های بعدی جلوگیری شود.

یکی از مهمترین نکاتی که اعلام نشده است ، اما در قلب اجلاس بحث مقابله با نفوذ جهانی چین است که هفت کشور صنعتی را نگران کرده است. به طور خاص ، طراحی جاده نوار چینی که پکن در آن برای عبور از کشورهای مختلف و ورود به اروپا بیش از حد متمرکز شده است. لازم به ذکر است که حجم تجارت سالانه ایالات متحده آمریکا که 22 هزار میلیارد است ، فاصله زیادی با چین ندارد که حدود 16 هزار میلیارد است ، در حالی که در مورد اتحادیه اروپا ، این رقم 12 هزار میلیارد بود در مقایسه با چین. این نگرانی های زیادی را در مورد اینکه چین چه راهی را دنبال می کند و نحوه مقابله با آن را ایجاد می کند.

به نظر می رسد با ترامپ از کاخ سفید و روی کار آمدن بایدن ، روابط ماوراatالنهر در حال بهبود است. بایدن نشان داد كه روش وی متفاوت از رئیس جمهور قبلی است و با ورود به كاخ سفید توافق آب و هوایی پاریس را كه قبلاً ترامپ لغو كرده بود ، احیا كرد. ترامپ همچنین فشار زیادی به کشورهای اروپایی وارد کرد تا آنها را مجبور به افزایش بودجه دفاعی خود در ناتو کند ، موضوعی که به نظر نمی رسد بایدن بر آن تأکید می کند.

در نشست G7 همچنین درباره تحولات خاورمیانه بحث شد ، اما همانطور که می دانیم ایالات متحده از زمان دولت اوباما نگاه ویژه ای به شرق داشته است و مقابله با نفوذ چین اولویت اصلی است. این اژدهای خفته امروز بیدار شد و کاملاً بیرون آمد و در این بین ایالات متحده به همراه دیگر کشورهای غربی آن را تهدیدی امنیتی علیه منافع خود می دانند و به دنبال راه حلی برای مقابله با آن هستند. در استراتژی های اصلی ایالات متحده ، همانطور که قبلا اعلام شده بود ، خروج از منطقه در دستور کار قرار گرفت و با روی کار آمدن بایدن ، ما شاهد عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان هستیم و کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی تغییر می کنند رویکردهای آنها در منطقه. این نشان دهنده فضای آرامش در منطقه است ، فرصتی برای آمریکایی ها برای بازنگری در سیاست های اصلی واشنگتن و تعیین مسیرهای آینده.

31،031

منبع: خبرگذاری ایواره
بایدن،یک رابطه مرده را زنده می‌کند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.