تأکید نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر حفظ و احیای صنایع‌دستی بومی

۲,۵۱۴ بازديد

تأکید نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر حفظ و احیای صنایع‌دستی بومی https://evarah.ir/2021/06/تأکید-نماینده-مردم-شاهرود-و-میامی-در-مج/ ایواره Wed, 16 Jun 2021 12:19:27 0000 استان ها https://evarah.ir/2021/06/تأکید-نماینده-مردم-شاهرود-و-میامی-در-مج/

به گزارش خبرگزاری ایواره از استان سمنان ، علی اصغر خانی در مراسم جشن هفته صنایع دستی در شهرستان شاهرود با تأکید بر رونق صنایع دستی در حوزه انتخابیه ، گفت: “در بین نسل جوان تأمین شد”. نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ترویج صنایع دستی زمینه اقتصاد …

منبع: خبرگذاری ایواره
تأکید نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر حفظ و احیای صنایع‌دستی بومی

به گزارش خبرگزاری ایواره از استان سمنان ، علی اصغر خانی در مراسم جشن هفته صنایع دستی در شهرستان شاهرود با تأکید بر رونق صنایع دستی در حوزه انتخابیه ، گفت: “در بین نسل جوان تأمین شد”.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ترویج صنایع دستی زمینه اقتصاد این صنعت هنری را فراهم می کند ، افزود: بود.

سرپرست اداره کل میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این مراسم گفت: از 5 هزار صنعتگر استان سمنان 2 هزار نفر در شهرک شاهرود فعالیت دارند.

حمیدرضا دوست محمدی افزود: حدود هزار صنعتگر شهرستان شاهرود در شهرستان کلاتهخیج فعالیت دارند و این نشان از اهمیت این شهر و شهرستان شاهرود در زمینه صنایع دستی دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه 42 کاردستی در شاهرود فعال است ، گفت: “شاهشت شاهرود”.

وی با تأکید بر اینکه دو اثر از هنرمندان شهرستان شاهرود دارای بهترین نشان صنایع دستی از یونسکو است ، افزود: 20 کاردستی این شهرستان در سراسر کشور ثبت شده است و صنایع دستی شهرستان شاهرود یکی از مهمترین آثار ثبت شده این فهرست شهر است.

در این مراسم از تعدادی از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان شاهرود تجلیل شد.

46

منبع: خبرگذاری ایواره
تأکید نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر حفظ و احیای صنایع‌دستی بومی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.