جزئیات رویداد کمند با موضوع “کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو”

۲,۵۱۳ بازديد

جزئیات رویداد کمند با موضوع “کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو” https://evarah.ir/2021/06/جزئیات-رویداد-کمند-با-موضوع-کار،-مهارت/ ایواره Thu, 17 Jun 2021 11:58:43 0000 اقتصادی https://evarah.ir/2021/06/جزئیات-رویداد-کمند-با-موضوع-کار،-مهارت/

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم ، آشنایی دانشجویان با مفاهیم مهارت ، نوآوری و کارآفرینی ، برقراری ارتباط بین دانشجویان و شرکت های دانش بنیان ، پارک های علم و فناوری و صندوق های حمایت از کارآفرینی ، ارائه محصولات دانشجویی برای دانشجویان و صنعت مالکان برای بازدید ، ایجاد فضای پرنشاط و احساس وقار …

منبع: خبرگذاری ایواره
جزئیات رویداد کمند با موضوع “کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو”

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم ، آشنایی دانشجویان با مفاهیم مهارت ، نوآوری و کارآفرینی ، برقراری ارتباط بین دانشجویان و شرکت های دانش بنیان ، پارک های علم و فناوری و صندوق های حمایت از کارآفرینی ، ارائه محصولات دانشجویی برای دانشجویان و صنعت مالکان برای بازدید ، ایجاد فضای پرنشاط و احساس وقار اعطای دانش آموزان و برگزاری کارگاه های تخصصی و راه اندازی کار برای دانشجویان دختر از جمله اهداف این رویداد کمند بود.

به گزارش ایواره ، محمد هادی عسگری در تشریح موضوع کار ، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر گفت: “کار یک فعالیت منظم است که در ازای دریافت پول انجام می شود”. همچنین ، اصطلاح مهارت به مهارتهایی گفته می شود که لزوماً ذاتی نیستند اما می توانند پرورش یابند ، خصوصاً در نحوه انجام وظیفه فرد و نه در توانایی های بالقوه ، منعکس می شود. بنابراین ، معیار اصلی توانایی ، اقدام موثر در تغییر شرایط است. نوآوری به معنای اجرای ایده ای خلاقانه است که به عنوان محصول یا خدمات جدیدی معرفی شود. رویداد به هر رویدادی گفته می شود که برای آنچه طناب رویداد خوانده می شود ، برنامه ریزی شود.

عسگری با اشاره به اهداف این مراسم اظهار داشت: آشنایی دانشجویان با مفاهیم مهارت ، نوآوری و کارآفرینی ، برقراری ارتباط بین دانشجویان و شرکت های دانش بنیان ، پارک های علم و فناوری و صندوق های حمایت از کارآفرینی ، معرفی محصولات دانشجویی برای دانشجویان و صاحبان صنایع برای بازدید ، ایجاد فضا شادی و احساس عزت برای دانشجویان و برگزاری کارگاه های تخصصی و مهارت سازی برای دانشجویان دختر از جمله اهداف این رویداد است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به ضرورت برگزاری رویداد کمند اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال های اخیر تعداد دختران تحصیل کرده افزایش یافته است و این نشان دهنده علاقه آنها به ایفای نقش های جدی و موثر در جامعه است ، دانش آموزان نیاز دارند. این دختر به عنوان پیشگام زنان در جامعه دیده می شد و باید آموزش های مناسبی برای آشنایی آنها با فضای کسب و کار پس از فارغ التحصیلی به آنها داده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با پیشرفت کشورهای جهان در همه زمینه های اقتصادی ، صنعتی ، کشاورزی ، سیاسی و همچنین توسعه فناوری که به سرعت در حال رشد است ، باید به دانشجویان آموزش های تخصصی مناسب برای قادر به انجام خوبی در تجارت است. “فعال باشید. بدیهی است که کلاسهای دانشگاه در هر زمینه همه نیازهای جامعه را برآورده نمی کند و برای اشتغال لازم است فارغ التحصیلان با مفاهیمی مانند کارآفرینی ، نوآوری و کسب مهارت آشنا شوند. امروزه اکثر سازمان ها و صنایع به دنبال افرادی هستند که دارای مهارت یا ایده و نوآوری های تخصصی باشند. برای فعالیت در این زمینه ، لازم است دانشگاه ها با توجه به شرایط جامعه از نظر برگزاری دوره های مختلف مهارت افزایی ، آشنایی دانشجویان با کارآفرینی ، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های شغلی ، زمینه های لازم را برای حضور موثر دانشجویان فراهم کنند. و نوآوری ها

عسکری محور این رویداد را گردشگری ، مهندسی و فناوری اطلاعات ، محصولات غذایی ، پوشاک و خیاطی ، صنایع دستی ، صنایع خلاق ، محیط زیست ، هنرهای گرافیکی و هنرهای تجسمی خواند و گفت: روند این رویداد شامل اعلام ایده ها ، برگزاری دوره های آموزشی ، یک ایده نیز می باشد در یک برنامه شغلی ، انتقال تجربه و استفاده از خدمات مشاوره ای ، گفتگو با کارشناسان یا اندیشمندان ، ارزیابی و انتخاب پروژه های منتخب.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم اظهار داشت: عناوین دوره های آموزشی همچنین شامل سمینار بیان و ارائه ، کارگاه بازاریابی و جذب مشتری و سرمایه گذار ، سمینار ایده های برند و صاحب نظر حقوق مالکیت ، کارگاه کارآفرینی است. ، خلاقیت و نوآوری ، کارگاه آشنایی با امور مالی ، کارگاه آشنایی با صنایع و شرکتهای موفق و کارگاهی برای شناخت طیف وسیعی از رویدادها به روشی تخصصی. همچنین دوره مقدماتی مبتدیان ، سمینار پرورش ایده ، سمینار تیم سازی و کار تیمی ، سمینار انتقال تجارب کارآفرینان و صاحبان صنایع نمونه استانی از دیگر مباحث این دوره ها خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، وی اظهار داشت: اعطای گواهینامه های معتبر مهارت های کار از هر یک از دانشگاه های میزبان ، دریافت لوح و تندیس این مراسم ، جایزه نقدی برای برندگان و گروه های قابل تقدیر ، معرفی تیم های اول تا سوم در صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات وام اشتغال و 1000 میلیون ریال برای نفر اول ، 500 میلیون ریال برای نفر دوم و 300 میلیون ریال برای شخص سوم از جمله برنامه های پشتیبانی پروژه است.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
جزئیات رویداد کمند با موضوع “کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.