خرید و قیمت گیتار کلاسیک دلشاد موزیک

۲,۵۳۱ بازديد

خرید و قیمت گیتار کلاسیک دلشاد موزیک https://evarah.ir/2021/06/خرید-و-قیمت-گیتار-کلاسیک-دلشاد-موزیک/ ایواره Wed, 16 Jun 2021 09:57:00 0000 عمومی https://evarah.ir/?p=6108

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید و قیمت گیتار کلاسیک اطلاعات مناسبی برای شما کاربران عزیز سایت دلشاد موزیک ارائه بدهیم. گیتار کلاسیک که می‌توان آن را زیر مجموعه‌ی گیتار‌های آکوستیک نامید؛ سازیست زهی- زخمه‌ای که 6 عدد سیم دارد؛ از سه سیم فلزی آن برای نواختن نوت‌های زیر و از سه سیم …

منبع: خبرگذاری ایواره
خرید و قیمت گیتار کلاسیک دلشاد موزیک

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید و قیمت گیتار کلاسیک اطلاعات مناسبی برای شما کاربران عزیز سایت دلشاد موزیک ارائه بدهیم.

گیتار کلاسیک که می‌توان آن را زیر مجموعه‌ی گیتار‌های آکوستیک نامید؛ سازیست زهی- زخمه‌ای که 6 عدد سیم دارد؛ از سه سیم فلزی آن برای نواختن نوت‌های زیر و از سه سیم نایلونی جهت نواختن نوت‌های باس استفاده می‌شود. بدنه‌ این گیتار عموما از جنس چوب ساخته می‌شود و صدای تولیدی آن کاملا مکانیکی و حاصل ارتعاش سیم‌ها و بدنه‌ی توخالی ساز است. هیچ تقویت کننده الکتریکی‌ای در گیتار کلاسیک وجود ندارد.

اگر مبتدی هستید و آشنایی با انواع مختلف گیتار ندارید لازم است قبل از اقدام به خرید گیتار کلاسیک مطمئن شوید که مدل مناسبی را برای خرید انتخاب کرده‌اید. امروزه تعداد سازندگان گیتار‌های کلاسیک بسیار زیاد شده و تنوع محصول و مدل‌ها بیش از تصور شما بالا رفته است.

عوامل متفاوتی در کیفیت این نوع گیتار و همچنین قیمت گیتار کلاسیک موثر هستند، پس لازم است حتما آن‌ها را بشناسید، بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید و نهایتا مناسب‌ترین مدل را برای خرید و نواختن انتخاب کنید. قیمت گیتار کلاسیک با توجه به ویژگی‌ها و کیفیت آن متفاوت است.

نکات مهم خرید گیتار کلاسیک

چند نکته‌ی مهم که لازم است هنگام خرید گیتار کلاسیک به آن‌ها توجه کنید:

  • هنگام خرید گیتار کلاسیک به جنس بدنه توجه کنید؛ اگرچه که قیمت ساز اهمیت زیادی دارد اما باید بدانید که اغلب گیتار‌های ارزان قیمت از تخته سه لا ساخته شده‌اند، این چوب توانایی طنین انداختن صدای گیتار را ندارد و جدا از آن پس از مدتی از هم جدا شده و صدای مهیب و بدی تولید می‌کند. بهترین گیتارهای کلاسیک از جنس چوب صنوبر یا سرو هستند، اگرچه گیتارهایی از جنس افرا و آبنوس نیز وجود دارند که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. مسلما عامل جنس بر قیمت گیتار کلاسیک تاثیر گذار است. اما اگر مبتدی هستید یک گیتار از چوب صنوبر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته بهترین گیتار‌های کلاسیک، صفحه‌ی رویی‌ای از جنس سدر دارند.
  • اکشن گیتار را بررسی کنید؛ اکشن که فاصله‌ی سیم‌ها تا دسته‌ی ساز است می‌بایست فاصله‌ای معقول داشته باشد. نزدیک بودن بیش از حد سیم‌ها به دسته‌ی گیتار، صدایی وزوز مانند ایجاد می‌کند و زیاد بودن این فاصله نیز منجر به سختی نواختن می‌گردد. بهترین اکشن برای گیتار‌های کلاسیک 3 تا 3. 6 میلی متر می‌باشد.
  • دکمه‌های تنظیم محکم؛ محکم بودن ابزار تنظیم گیتار اهمیت بسیار زیادی دارد، گیتار‌هایی که پیچ شلی دارند خیلی زود از کوک خارج می‌شوند و شما را به دردسر می‌اندازند پس به دنبال مدل‌هایی باشید که پیچ‌های تنظیم کننده‌ی محکم و درستی دارند؛ توجه داشته باشید که تنها زیبایی، ملاک انتخاب یک گیتار نیست، سالم و استاندارد بودن سخت افزار آن اهمیت بیشتری دارد.
  • مارک‌های شناخته شده انتخاب بهتری هستند؛ مسلما مارک‌هایی که امتحان خود را پس داده‌اند برای خرید قابل اعتماد‌تر هستند، یاماها، الحمبرا، آریا، کورت، آلمانزا و غیره نام‌های تجاری قابل اعتمادی هستند که با توجه به نوع برند قیمت گیتار کلاسیک بسیار متفاوت و متنوع است.
  • دسته‌ی گیتار را چک کنید؛ صاف نبودن و تاب داشتن دسته، نواختن گیتار کلاسیک را به شدت مشکل می‌کند. صاف و بدون قوس بودن دسته‌ی گیتار از عواملی است که می‌بایست حتما به آن توجه کنید. برای چک کردن این موضوع می‌توانید از پایین به بالا به دسته نگاه کنید.
  • هنگام خرید گیتار کلاسیک سایز مناسب را انتخاب کنید؛ بسته به اینکه قد، هیکل و سن شما چقدر است لازم است گیتار مناسب خود را خریداری کنید، گیتار‌های کلاسیک در سایزهای یک چهارم، یک دوم، سه چهارم و چهار چهارم عرضه می‌شوند، که هر کدام مناسب قد و سن متفاوتی است. برای انتخاب سایز مناسب می‌توانید از جدول راهنمای زیر استفاده فرمایید.
سن قد سایز پیشنهادی
2 تا 5 سال 75 تا 100 یک چهارم
5 تا 8 سال 100 تا 125 یک دوم
8 تا 12 سال 125 تا 165 سه چهارم
12 سال به بالا 165 به بالا فول سایز

 

  • سیم‌های نایلونی برای مبتدی‌ها بهتر است؛ اگر به تازگی قصد آموختن نوازندگی گیتار را دارید سعی کنید از گیتار‌های کلاسیک با سیم‌های نایلونی استفاده کنید جدا از سخت بودن نواختن سیم‌های فلزی، استفاده از گیتار کلاسیک با سیم فلزی یک اشتباه بزرگ است. سیم‌های فلزی معمولا سرانگشتان نوازندگان را زخمی خواهند کرد.

منبع: خبرگذاری ایواره
خرید و قیمت گیتار کلاسیک دلشاد موزیک

راهنمای افراد مبتدی جهت یادگیری گیتار در 60 روز+راهنمای خرید بهترین گیتار

چه جوان باشید چه پیر، هیچ احساس بهتری از پادگیری نوازندگی نیست. این در حالیست که متأسفانه بسیاری از نوآموزان نوازندگی پس از گذشت چند ماه از این کار دست می کشند. تعلیم نوازندگی با گیتار با مربی می تواند گران باشد و اگر بلافاصله پیشرفت را مشاهده نکنید، می تواند ناامید کننده باشد. ChordBuddy یکی از آسان ترین و سریع ترین راه های یادگیری نوازندگی با گیتار در 60 روز را به شما معرفی می کند و این مقاله برگردانی از وب سایت آکوردبادی می باشد. از این راهنمای مفید برای یادگیری همه چیزهایی که شما باید بدانید به عنوان یک گیتاریست مبتدی لذت خواهید برد.

 تصویری از یک گیتار الکتریک

تصورات غلط و رایج در مورد یادگیری گیتار

بسیاری از تصورات غلط در مورد یادگیری نحوه نواختن گیتار وجود دارد. بعضی از داستان های گیتار و تصورات غلط در این رابطه عبارتند از:

  • من خیلی پیر هستم برای یادگیری یک ابزار موسیقی!
  • من وقت ندارم یاد بگیرم که گیتار را بنوازم
  • محدودیت های فیزیکی مانع توانایی من در نواختن گیتار خواهد بود
  • من نمی توانم گیتار دست چپ را بنوازم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.