لزوم رفع تبعیض از قانون بازنشستگی آتش‌نشانان تهران

۲,۳۳۷ بازديد

لزوم رفع تبعیض از قانون بازنشستگی آتش‌نشانان تهران https://d77.ir/لزوم-رفع-تبعیض-از-قانون-بازنشستگی-آتش/ دنیای 77 Wed, 23 Jun 2021 05:03:04 0000 حوادث و رویداد https://d77.ir/لزوم-رفع-تبعیض-از-قانون-بازنشستگی-آتش/ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر لزوم اصلاح قانون بازنشستگی نیروهای آتش نشانی مطابق خواست مجلس و دولت تأکید کرد. سید جلال ملکی در مصاحبه با دنیای 77 وی در این باره گفت: هر شغلی خارج از حالت عمومی و استاندارد جز a مشاغل سخت محسوب می شود اما مشاغل سخت …

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر لزوم اصلاح قانون بازنشستگی نیروهای آتش نشانی مطابق خواست مجلس و دولت تأکید کرد.

سید جلال ملکی در مصاحبه با دنیای 77 وی در این باره گفت: هر شغلی خارج از حالت عمومی و استاندارد جز a مشاغل سخت محسوب می شود اما مشاغل سخت دارای رده ها و نمرات هستند مانند شیفت شب ، شغل 24 ساعته ، شغلی که در یک محیط خطرناک انجام می شود ، ممکن است مشاغلی وجود داشته باشد که مستعد برخورد با اشیا heavy سنگین و … از بخش کار سخت گرفته تا تمام عناوین زیر مجموعه کارهای سخت در آتش نشانی باشد. متأسفانه اطفا حریق کار سختی نیست.

وی گفت: در سال 1992 ، اطفا fire حریق به طریقی عجیب و مفرح ، کاری دشوار تلقی می شد. قرار بود کار آتش نشانی یک کار دشوار باشد ، اما شرط بازنشستگی 50 ساله و 20 سال سابقه مجاز بود. کمتر از 0.5 درصد از آتش نشانان تحت پوشش این قانون بودند زیرا آتش نشانان معمولاً در سنین 20 تا 21 سال و حدود 40 سال پس از 20 سالگی استخدام می شوند. در واقع قانونی تصویب شد که هیچ کس نمی توانست از آن استفاده کند.

ملکی افزود: با پیگیری های شهرداری و آتش نشانی از حدود سه یا چهار سال پیش ، ما توانسته ایم شرط سنی را از شرایط بازنشستگی حذف کنیم. تصور می شد که آتش نشانان می توانند با 20 سال سابقه کار برای بازنشستگی اقدام کنند ، اما 25 روز پس از بازنشستگی به آنها حقوق پرداخت می شود. خدمات آتش نشانانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند 1.5 سال در سال محاسبه می شود اما هر خدمت در تهران حدود 15 ماه در سال محاسبه می شود که همکاران ما از آن شکایت دارند.

وی گفت: بیمه آتش سوزی تهران شهرداری تهران است: کسانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند به طور کامل حقوق دریافت می کنند. با این حال س Theال این است که آتش نشانان چه نوع بیمه ای دارند؟ کار همه آتش نشانی ها دشوار است ، اما کار آتش نشانی در تهران به دلیل حادثه حتی دشوارتر است.

ملکی گفت: در این نامه ما مانند سایر آتش نشانان با 20 سال سابقه کار 30 روز حقوق دریافت می کنیم. بخشی از این کار باید در پارلمان انجام شود ، که در پارلمان ارائه شده است ، اما چون فوری نیست ، موضوع باید طبق روال کلی بررسی شود.

وی گفت: “من فکر می کنم این طرح باید فوری باشد.” اگر آتش نشانان به زودی بازنشسته شوند ، نیروی تواناتر و جدیدتری کار خود را آغاز می کند. “این امر باعث کاهش فرسودگی در عملکرد در حال حاضر و تقریباً در حال حاضر برای هیچ گونه آتش نشان نمی شود. این یک امر مثبت برای یک جوان سالم است که به خانواده خود برگردد و برای یک جوان سالم دیگر کار کند.”

وی افزود: همانطور که جامعه افراد سالم را به آتش نشانی تحویل داده است ، سازمان آتش نشانی نیز باید افراد سالم را به جامعه تحویل دهد. آتش نشانان قرار نیست با خستگی کامل بازنشسته شوند زیرا این کار سخت است.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.