تشکیل سالانه ۳۵هزار پرونده پزشکی در کشور/۹ درصد شکایات در حوزه جراحی‌های زیبایی

۲,۵۱۰ بازديد

تشکیل سالانه ۳۵هزار پرونده پزشکی در کشور/۹ درصد شکایات در حوزه جراحی‌های زیبایی https://evarah.ir/2021/07/تشکیل-سالانه-۳۵هزار-پرونده-پزشکی-در-کش/ ایواره Mon, 26 Jul 2021 01:56:59 0000 اجتماعی https://evarah.ir/2021/07/تشکیل-سالانه-۳۵هزار-پرونده-پزشکی-در-کش/

جانشین رئیس پلیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سالانه حدود 30 تا 35 هزار مورد پزشکی در کشور رخ می دهد ، تعداد شکایات مربوط به جراحی های زیبایی و تخلفات تعرفه ای را توضیح داد. دکتر. علی فتاحی در مصاحبه ای برای ایوارهوی در مورد تعداد شکایات در زمینه جراحی های زیبایی گفت: …

منبع: خبرگذاری ایواره
تشکیل سالانه ۳۵هزار پرونده پزشکی در کشور/۹ درصد شکایات در حوزه جراحی‌های زیبایی

جانشین رئیس پلیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سالانه حدود 30 تا 35 هزار مورد پزشکی در کشور رخ می دهد ، تعداد شکایات مربوط به جراحی های زیبایی و تخلفات تعرفه ای را توضیح داد.

دکتر. علی فتاحی در مصاحبه ای برای ایوارهوی در مورد تعداد شکایات در زمینه جراحی های زیبایی گفت: ما سالانه حدود 900 میلیون مراجعه پزشکی در سراسر کشور داریم و افراد به مراکز درمانی سرپایی یا بستری مراجعه می کنند. بنابراین ، هر ایرانی 10.5 تا 11 بار در سال درمان پزشکی دارد.

وی افزود: از این 900 میلیون مراجعه ، مواردی که در زمینه های مختلف تشکیل می شود نزدیک به 30 تا 35 هزار پرونده است.

فتاحی با تأکید بر اینکه ما در کنار اقدامات پزشکی یک عارضه جهانی داریم ، گفت: اکنون این عارضه ؛ این یک عارضه طبیعی یا ناخواسته است که ناشی از درمان است یا ناشی از سهل انگاری است. از آنجا که تمایز بین این دو ، این منجر به شکایت می شود.

وی افزود: در سراسر جهان ، سه درصد اقدامات پزشکی منجر به شکایت می شود که این یک دهم درصد در ایران است. یعنی یک دهم درصد اقدامات درمانی منجر به شکایت در مناطق مختلف می شود.

معاون سازمان نظام پزشکی گفت: بر این اساس افراد می توانند برای طرح شکایت در این موارد به دادگاه انقلاب ، دادگاه انتظامی نظام پزشکی یا سازمان تعزیرات حکومتی یا هر سه پرونده مراجعه کنند. البته 30٪ از شکایات در این زمینه همپوشانی دارد ، بدین معنی که بیمار به هر سه کشور ارجاع شده است.

فتاحی گفت: “نحوه توزیع شکایاتی که داریم با شکایت پزشکی قانونی متفاوت است.” 9٪ از شکایات ما به حوزه زیبایی و اقدامات ترمیمی و آرایشی برمی گردد ، اما فکر می کنم آمار پزشکی قانونی بیش از این است. از آنجا که شخصی که به دلیل انجام اعمال زیبایی مشکلی داشته باشد ، بیشتر به دنبال جبران خسارت و جبران خسارت است ، اما تصمیمات ما به دلیل انضباطی و تنبیهی کمتر به دست ما می رسد.

وی در مورد تصمیمات صادر شده برای قصور پزشکی گفت: تصمیمات بستگی به پرونده ، عارضه رخ داده ، عود مجدد عارضه و سابقه پزشک دارد. از اخطارها و توبیخ ها تا احکام دائمی از جمله تصمیماتی است که می گیریم.

وی درباره وضعیت تخلفات تعرفه ای نیز به ایواره گفت: می توان گفت تقریباً 20 درصد شکایات ما شکایات تعرفه ای است. البته در این سال ها افزایش شکایات در زمینه تعرفه ها نداشته ایم و همیشه بین 15 تا 20 درصد شکایات شکایات تعرفه ای است.

فتاحی گفت: “اگر در زمینه شکایات تعرفه ای به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنیم ، جریمه مالی برای متخلف در نظر گرفته می شود و آن پزشک یا بیمارستان سه تا چهار برابر بیشتر از تعرفه جریمه می شود.” تصمیمات سازمان نظام پزشکی نیز جنبه تنبیهی در این زمینه دارد. هشدارها و توبیخ ها بسته به شدت و تکرار موضوع صادر می شود.

وی گفت: دادگاه های انتظامی سازمان نظام پزشکی در 208 شهر وجود دارد که ما دارای سیستم پزشکی هستیم و افراد می توانند برای شکایت به آنها مراجعه کنند. در آنجا پرونده ای ارائه می شود و سپس برای کارشناسی احضار می شود و در دادگاه تصمیم گیری می شود. در صورت محکوم شدن ، کیفرخواست صادر خواهیم کرد. سپس کیفرخواست به هیئت بدوی می رود که متشکل از یک هیئت 13 نفره است که شامل نمایندگان مختلف پزشکی ، پرستاری ، پزشکی قانونی و قضایی است و در حضور آنها رأی صادر می شود.

فتاحی در مورد بالاترین میزان شکایت در حوزه پزشکی گفت: در زمینه سرپایی بیشترین شکایت از دندانپزشکی و پزشکان عمومی است و در زمینه بستری شدن در بیمارستان بیشترین شکایت از زنان ، جراحی های ارتوپدی و جراحی است. در زمینه تعرفه ها بیشتر از شکایت در زمینه زنان و زایمان و ارتوپدی شکایت می شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
تشکیل سالانه ۳۵هزار پرونده پزشکی در کشور/۹ درصد شکایات در حوزه جراحی‌های زیبایی

کلینیک های زیبایی امروزه جایگاه مهمی بین علاقه مندان به زیبایی دارند، این کلینیک ها معمولا زیر نظر یک متخصص و با یک مجوز رسمی فعالیت میکنند و خدمات زیادی در زمینه سلامت پوست ومو، خدمات درمانی، خدمات زیبایی و لیزرموهای زائد ارائه میکنند. انتخاب یک کلینیک خوب یک دغدغه بزرگ برای مراجعه کنندگان به این کلینیک هاست، در این مقاله مهمترین خدمات و ویژگی های یک کلینک زیبایی خوب را نیز بررسی خواهیم کرد.

خدمات کلینیک های زیبایی

1- لیزر موهای زائد

یکی از مهمترین و کاربردی ترین خدمات کلینیک های زیبایی، لیزر موهای زائد است.

2- بوتاکس

خدمات درمان و پیشگیری از پیری در کلینیک های زیبایی با تزریق بوتاکس انجام میشود. تزریق بوتاکس باید توسط پزشک متخصص و با مواد اصل انجام شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.