نشانه‌های اولیه بیماری تیروئید که زنان اغلب نادیده می‌گیرند

۲,۴۵۸ بازديد

نشانه‌های اولیه بیماری تیروئید که زنان اغلب نادیده می‌گیرند https://d77.ir/نشانه‌های-اولیه-بیماری-تیروئید-که-زنا/ Thu, 07 Oct 2021 22:00:21 0000 سلامت https://d77.ir/نشانه‌های-اولیه-بیماری-تیروئید-که-زنا/ خستگی شدید ، ریزش مو ، قاعدگی نامنظم ، لرزش ، اضطراب ، از دست دادن اشتها و تعریق از جمله علائم رایجی است که در سنین مختلف ممکن است بروز کند ، اما اگر غده تیروئید به درستی عمل نکند ، این علائم شایع تر است. به گزارش دنیای 77 ، مانند سایر قسمت …

خستگی شدید ، ریزش مو ، قاعدگی نامنظم ، لرزش ، اضطراب ، از دست دادن اشتها و تعریق از جمله علائم رایجی است که در سنین مختلف ممکن است بروز کند ، اما اگر غده تیروئید به درستی عمل نکند ، این علائم شایع تر است.

به گزارش دنیای 77 ، مانند سایر قسمت های بدن ، کنترل و تنظیم عملکرد مناسب غده تیروئید نیز مهم است. غده تیروئید مسئول تولید هورمون های مهم در بدن است که به کاهش وزن ، متابولیسم ، انرژی و پوست سالم ، حفظ مو و حتی تاثیر بر دمای بدن کمک می کند.

هنگامی که سطح هورمون ها به طور ناگهانی تغییر می کند ، طیف وسیعی از علائم ظاهر می شود که می تواند در زنان بسیار عمیق باشد و بر سایر عملکردهای مهم بدن تأثیر بگذارد. آنچه باید توجه شود این است که غده تیروئید یک اندام م effectiveثر است که می تواند هر قسمت دیگر بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین ، زنان باید با دقت به دنبال علائم و نشانه های احتیاطی باشند و مراقبت های مناسب را انجام دهند. همچنین ، وجود برخی علائم ممکن است نیاز به آزمایش خون داشته باشد تا مشخص شود فرد مبتلا به پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید است.

تایمز هندوستان به برخی از علائم اشاره کرد:

رشد نامناسب یا کاهش وزن: میزان ترشح غده تیروئید بر متابولیسم کلی بدن و کنترل وزن تأثیر می گذارد. اگرچه دلایل زیادی برای کاهش وزن یا افزایش وزن وجود دارد ، اما عملکرد این غده در صورت تغییر ناگهانی وزن نیاز به آزمایش دارد.

تیره شدن چین و چروک های گردن: یکی از شایع ترین علائم اولیه بیماری تیروئید که نمی توان متوجه آن شد ، تیره شدن گردن است. همچنین ، غده تیروئید مسئول حفظ سلامت پوست و مو است. اختلال در سطح هورمون T3 و T4 می تواند مشکلاتی مانند خشکی پوست ، خارش ، پوست چرب یا شکنندگی ناخن ها را ایجاد کند.

احساس ضعف و خستگی: از دست دادن انرژی یا احساس خستگی اغلب نشانه پیری و استرس روزانه است. با این حال ، احساس خستگی مزمن ممکن است به دلیل مشکل زمینه ای تیروئید باشد. از آنجا که غده تیروئید بر فعالیت متابولیک تأثیر می گذارد ، کم کاری تیروئید می تواند متابولیسم را کندتر کند و معمولاً فرد را خسته و تنبل می کند.

مشکلات خواب: اختلال عملکرد تیروئید می تواند به طور قابل توجهی بر خواب تأثیر بگذارد. پرکاری تیروئید می تواند بر خلق و خو ، سیستم عصبی ، خستگی و ضعف عضلانی تأثیر بگذارد و خواب راحت را برای فرد دشوار کند.

اضطراب و عصبی بودن: هرگونه علائم وخامت یا وخامت سلامت روانی را باید جدی گرفت. اگرچه بسیاری از شرایط جسمانی با نوسانات خلقی و استرس همراه است ، تصور می شود زنان مبتلا به بیماری تیروئید در معرض خطر بیشتری برای اضطراب ، عصبی بودن ، لرزش ، نوسانات شدید خلقی و مه مغزی هستند. سایر علائم کم کاری تیروئید شامل از دست دادن حافظه ، کاهش تمرکز و فعالیت و کاهش سطح انرژی در طول فعالیت های روزانه است.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.