بازگشت کاروانسرای شاه‌عباسی ایزدخواست به مدار گردشگری

۲,۴۵۸ بازديد

بازگشت کاروانسرای شاه‌عباسی ایزدخواست به مدار گردشگری https://evarah.ir/2021/10/بازگشت-کاروانسرای-شاه‌عباسی-ایزدخوا/ Sun, 10 Oct 2021 12:16:34 0000 فرهنگ و هنر https://evarah.ir/2021/10/بازگشت-کاروانسرای-شاه‌عباسی-ایزدخوا/

ایواره / فارس کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، بنایی تاریخی واقع در شمال فارس ، با همکاری بخش خصوصی به طور کامل مرمت و پس از سالها وارد خدمت گردشگران شد. مدیرکل صندوق ها و امور خیریه فارس ، روز یکشنبه 18 آنلاین در مراسم افتتاح کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، که با حضور نمایندگان …

منبع: خبرگذاری ایواره
بازگشت کاروانسرای شاه‌عباسی ایزدخواست به مدار گردشگری

ایواره / فارس کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، بنایی تاریخی واقع در شمال فارس ، با همکاری بخش خصوصی به طور کامل مرمت و پس از سالها وارد خدمت گردشگران شد.

مدیرکل صندوق ها و امور خیریه فارس ، روز یکشنبه 18 آنلاین در مراسم افتتاح کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، که با حضور نمایندگان و بازرسان یونسکو برگزار شد ، گفت: این مکان یک هدیه است و متعلق به عصر صفوی “.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی یادآور شد که در دوره تاریخی صفویه ، این بنا یکی از مرفه ترین نقاط ایران در نزدیکی قلعه ایزدخواست بوده است. پذیرش گردشگران

موسوی افزود: این کاروانسرای با ارزش تاریخی با مساحت 3 هزار و 940 متر مربع و مساحت 2 هزار و 700 متر مربع طی سالهای 94 تا 99 در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی به طور کامل بازسازی و احیا شده است و هم اکنون آماده انجام استفاده در دهه اهدا. “بردار ، استفاده و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران.

وی با بیان اینکه بیش از 40 میلیارد ریال برای احیای این کاروانسرا سرمایه گذاری شده است ، گفت: امروز مجموعه کاروانسرای شاه عباسی در ایزدخواست به منظور ثبت جهانی شدن و حمایت یونسکو ، توسط نماینده یونسکو بازرسی و ارزیابی می شود.

مدیر کل اوقاف فارس تأکید کرد: بسیاری از کمک های تاریخی ارزشمند در زمینه اهدا و اشراف در سراسر کشور از جمله فارس وجود دارد که با همکاری بخش خصوصی و کارشناسان فنی در زمینه میراث و تاریخ در طول احیا و بازسازی این جلوه های ارزشمند تمدن. این منطقه گردشگری از جمله کاروانسراها و آب انبارهای تاریخی در استان فارس شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
بازگشت کاروانسرای شاه‌عباسی ایزدخواست به مدار گردشگری

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.