شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز

۲,۸۵۹ بازديد

شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز https://evarah.ir/2021/10/شرایط-ثبت-و-استعلام-چک-با-پیامک-و-خودپرد/ Sun, 17 Oct 2021 12:23:55 0000 اقتصادی https://evarah.ir/2021/10/شرایط-ثبت-و-استعلام-چک-با-پیامک-و-خودپرد/

یک مقام مسئول در سیستم بانکی نیز آخرین وضعیت ثبت و بررسی کنترل های شیلات را با ارسال پیامک و پیام های خودپرداز و ثبت دسته ای چک ها اعلام کرد. به گزارش ایواره ، قانون کنترلی جدید که از اوایل سال جاری به اجرا درآمد ، ثبت و صدور چک را برای ثبت در …

منبع: خبرگذاری ایواره
شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز

یک مقام مسئول در سیستم بانکی نیز آخرین وضعیت ثبت و بررسی کنترل های شیلات را با ارسال پیامک و پیام های خودپرداز و ثبت دسته ای چک ها اعلام کرد.

به گزارش ایواره ، قانون کنترلی جدید که از اوایل سال جاری به اجرا درآمد ، ثبت و صدور چک را برای ثبت در سیستم الزامی می کرد و انتقال کنترل ها با تأیید ممنوع بود.

برای اجرای این قانون ، بانک مرکزی طیف وسیعی از روش ها را برای ثبت ، تأیید و بررسی چک های صادره از جمله روش های حضوری و غیرحضوری ارائه کرد.

روشهای کاملاً مفقود شده که از ابتدای کنترلهای جدید شیلات کاربرد داشته اند ، شامل ارائه خدمات ثبت چک ، تأیید و بررسی از طریق برنامه های تلفن همراه ، از جمله برنامه های پرداخت ، همراه با بانکها و فضای آنلاین بانکها است. کاربران می توانند مراحل لازم را به این سه روش بدون مراجعه حضوری به شعب بانک ها یا دستگاه های خودپرداز انجام دهند.

در این راستا ، از آنجا که ثبت نام و صدور چک در سامانه صیاد برای همه امکان پذیر نیست ، تعدادی طرح مانند فعال سازی دستگاههای خودپرداز و ارسال پیامک برای ثبت و انتقال چک در نظر گرفته شد که با حضور یکی از مسئولان بانک اعلام می کند که اطمینان از ثبت چک توسط صادرکننده با ارسال پیام کوتاه ، مراحل نهایی آزمایش را طی می کند و به زودی امکان ثبت و درخواست چک از طریق پیامک وجود دارد.

پیشتر مقامات بانک مرکزی گفته بودند که این امر تا پایان سپتامبر سال جاری امکان پذیر است.

از سوی دیگر ، وی در مورد ثبت و انتقال چک از طریق دستگاههای خودپرداز بانکی توضیح داد: با استفاده از این فرصت ، زیرساخت های لازم در حال ایجاد و فراهم شدن است و ارسال پیام کوتاه مدتی طول می کشد. همچنین وقتی عملکرد بانک ها در زمینه دستگاه های خودپرداز تضمین شود ، این موضوع کاربردی خواهد بود و مردم مطلع می شوند.

این مقام مسئول همچنین در مورد امکان ثبت گروهی چک برای اشخاص حقوقی برای مبادلات متعدد و صدور چک گفت: این موضوع امکان پذیر شده است ، اما این بستگی به سیاست بانک موردنظر دارد که آیا آنها مایل به ثبت چک های گروهی هستند یا نه. نه ” با توجه به اینکه قانون بانک ها را ملزم به ثبت چک گروهی نمی کند ، این امر برای بانک ها امکان پذیر است ، اما برخی این کار را انجام می دهند و برخی دیگر این کار را نمی کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.