چگونه کفش‌ های ورزشی اورجینال خود را بدون ایجاد آسیب بشوییم؟

۲,۳۳۴ بازديد

چگونه کفش‌ های ورزشی اورجینال خود را بدون ایجاد آسیب بشوییم؟ https://titr-news.ir/2021/11/how-to-wash-your-original-sneakers-without-damaging-them/ تیتر نیوز Sun, 28 Nov 2021 16:40:39 0000 اخبار کسب و کار عمومی https://titr-news.ir/?p=16375 نحوه شستشو و تمیز کردن کفش‌ های اسپرت و ورزشی هیچ چیز هیجان انگیزتر از باز کردن یک جعبه کفش اصلی یا خریدن لباس استقلال برای اولین بار نیست. کفش های دخترانه یا پسرانه ای که مدت هاست به دنبال آن بوده ایم و هزینه های زیادی برای آن پرداخته ایم. یک کتانی کامل!!حالا این …

نحوه شستشو و تمیز کردن کفش‌ های اسپرت و ورزشی

هیچ چیز هیجان انگیزتر از باز کردن یک جعبه کفش اصلی یا خریدن لباس استقلال برای اولین بار نیست. کفش های دخترانه یا پسرانه ای که مدت هاست به دنبال آن بوده ایم و هزینه های زیادی برای آن پرداخته ایم. یک کتانی کامل!!حالا این جعبه کفش در دستان ماست. کفش ها زیبا، بی عیب و نقص و آماده برای تسخیر جهان هستند.

اما تا زمانی که آنها را با خاک و لکه و گل تصور نکنیم! این صحنه آنقدر غم انگیز است که در آن لحظه همه ما تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت. پس دانستن راه های نظافت انواع کفش اصل و اصل موضوع مهمی است که قبل از هر چیز باید به آن توجه کنیم. تمیز کردن کفش های کتانی آسان به نظر می رسد، تا زمانی که مجبور شوید کفش های مورد علاقه خود را تمیز کنید!

برای این کار باید عوامل مختلفی از جمله نوع ماده (مواد) استفاده شده در ساختار کتونی، نوع ماده شوینده و نحوه استفاده از آن و … در نظر گرفته شود. از آنجایی که کفش های اورجینال و اصلی از برندهای معتبر جهانی با دقت و جزئیات زیادی ساخته می شوند، برای هر قسمت از کفش باید روش خاصی برای شستشو در نظر گرفته شود. بنابراین در 4 مرحله جدیدترین نکات و ترفندهای تمیز کردن کفش و لباس بچه گانه استقلال را به شما می گوییم.

·        شستشوی رویه کفش:

رویه کفش‌های ورزشی اصل معمولا از جنس مش، پرایم نیت و … ساخته شده است که باید به درستی تمیز شوند. اما در نظر داشته باشید که این ویژگی برای کتونی های اصلی و اورجینال است و در سایر کفش های کپی و تقلبی، با هر بار شستشو به کفش آسیب می زنید. پس حتما قبل از شستشو از اصل بودن کفش های خود مطمئن شوید. برای کمک به تشخیص کفش های تقلبی (کپی یا کپی بالا) از اصل، مقاله ای را در سایت خود آماده کرده ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

5 گام برای رسیدن به ظاهری تمیز، سفید و زیبا

1- استفاده از مسواک و برس:

ابتدا آلودگی و گرد و غبار سطح را با یک برس نرم (یا مسواک های قدیمی) پاک کنید. این کار را با ملایمت بیشتری نسبت به مواد سخت تری مانند چرم انجام دهید.

2- تهیه محلول یا شوینده:

در یک کاسه کوچک، مقداری آب گرم (ولرم) را با مقداری مواد شوینده مخلوط کنید. غلظت این شوینده نباید خیلی زیاد باشد یا خیلی کف آلود یا چسبنده باشد. یکی از بهترین مواد شوینده با غلظت مناسب مایع ظرفشویی است. توجه داشته باشید که هنگام شستن کفش با توری سفید هرگز از سفید کننده استفاده نکنید، زیرا باعث تغییر رنگ یا از بین رفتن بخشی از مواد استفاده شده در کفش می شود.

3- شروع شستشو:

 با استفاده از یک پارچه نخی نرم، مواد شوینده یا محلول پاک کننده را به آرامی و با حرکات دایره ای روی کفش ها بمالید. ظرف دوم را دوباره با آب گرم و تمیز پر کنید و این پارچه نخی را در کنار دست خود قرار دهید تا آن را بشویید تا پارچه مدام شسته شود و مطمئن شوید که لکه و کثیفی روی کفش از طریق دستمال پخش نشود.

4- پاکسازی کامل مواد شوینده:

هنگام شستن پارچه توری دقت کنید که مواد شوینده یا محلول کاملا از روی کفش خارج شده و روی آن باقی نماند. برای این کار از یک پارچه تمیز و مرطوب (نه خیس) استفاده کنید و با حرکات سریع روی کفش بمالید. از فرو بردن کامل کفش در آب خودداری کنید، زیرا به مرور زمان باعث تغییر شکل کفش می شود (برخی از چسب های مخصوصی که برای ساخت کفش استفاده می شود نیز به این میزان رطوبت حساس هستند).

5- خشک کردن کفش:

برای خشک کردن کتون های اصلی باید آنها را در محیط خشک و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهیم تا کفش ها به آرامی خشک شوند. هرگز از خشک کننده هایی مانند سشوار و غیره استفاده نکنید.

·        شستشو کفی‌های کثیف با بوی نامطبوع

  • برای تمیز کردن کفی باید ابتدا آنها را از داخل کفش جدا کنید.
  • گرد و غبار و گل روی کفش را با یک برس نرم یا مسواک به آرامی تمیز کنید.
  • ابتدا مقداری ماده شوینده را روی یک مسواک نرم یا پارچه آغشته به آب گرم قرار دهید و کفی را با آن کاملا تمیز کنید. در نهایت برای مدت بسیار کوتاهی با آب گرم بشویید.
  • پس از شستشوی کامل کف، آن را در محیطی خشک و دور از گرما و نور مستقیم خورشید بگذارید تا به مرور زمان خشک شود. سپس آن را به راحتی داخل کفش قرار دهید.
  • ·        شستن زیره کفش ورزشی:

    یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقدار مساوی مواد شوینده را در یک کاسه مخلوط کنید. جوش شیرین مانند یک خراش دهنده عمل می کند تا مواد شوینده به خوبی عمل کند و کثیفی و لکه روی کفش را پاک کند (مراقب باشید از مواد شوینده حاوی سفید کننده استفاده نکنید).

    حالا با مسواک شروع به مالیدن مواد روی کفش کنید و این کار را به صورت دورانی انجام دهید. شستن را ادامه دهید تا زیره کاملا تمیز و سفید شود. سپس قسمت های شسته شده را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید تا مواد شوینده از روی کفش پاک شود. در نهایت کفش را با یک پارچه میکروفایبر کاملا خشک کنید.

    ·        شستن بند کتانی:

    کثیف ترین قسمت کفش اغلب بند است. بند کفش کثیف و سیاه به راحتی می تواند ظاهر تمیز و زیبای یک کتون اصلی را خراب کند. شستن بندهای کفش بسیار آسان است. بند های کفش را بردارید و ابتدا آنها را در مواد شوینده آغشته کنید. سپس آن را در یک کیسه نخی کوچک (به طوری که بافت و ساختار بند ها آسیب نبیند) قرار دهید و در ماشین لباسشویی قرار دهید. سپس آنها را در هوای آزاد خشک کنید. فراموش نکنید که قبل از بستن بند کفش، اطراف بند را کاملا تمیز کنید.

    اگر نمی خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، می توانید سینک، تابه یا ظرف آشپزخانه را با آب پر کنید. مقداری مایع لباسشویی را در آن مخلوط کنید و کیسه حاوی تسمه ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن قرار دهید. سپس در حالی که هنوز خیس هستند به آرامی آنها را مسواک بزنید. سپس سینک را کاملا خالی کنید و دوباره آن را با آب تمیز و خالص پر کنید تا مواد شوینده و کثیفی کاملا پاک شود. در نهایت بند ها را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند. برای شستن لباس دخترانه استقلال نیز این نکات باید رعایت شود.

    منبع :دوزین کالا مرجع فروش تلویزیون
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.