وضعیت “ریتالین” در بازار دارویی کشور / فروش منوط به ثبت در سامانه تیتک؛ بزودی

۲,۶۱۹ بازديد

وضعیت “ریتالین” در بازار دارویی کشور / فروش منوط به ثبت در سامانه تیتک؛ بزودی https://evarah.ir/2021/01/وضعیت-ریتالین-در-بازار-دارویی-کشور-فر/ ایواره Sun, 03 Jan 2021 00:18:07 0000 اجتماعی https://evarah.ir/2021/01/وضعیت-ریتالین-در-بازار-دارویی-کشور-فر/

به دنبال اظهارات در مورد کمبود قرص ریتالین در بازار ، مدیر کل داروها و مواد کنترل شده توسط سازمان غذا و دارو اظهار داشت که در زمینه این دارو ، مارک های مختلف محلی به وفور یافت می شود و ما سهمیه کمی برای واردات در نظر می گیریم. همچنین داروها می توانند در …

منبع: خبرگذاری ایواره
وضعیت “ریتالین” در بازار دارویی کشور / فروش منوط به ثبت در سامانه تیتک؛ بزودی

به دنبال اظهارات در مورد کمبود قرص ریتالین در بازار ، مدیر کل داروها و مواد کنترل شده توسط سازمان غذا و دارو اظهار داشت که در زمینه این دارو ، مارک های مختلف محلی به وفور یافت می شود و ما سهمیه کمی برای واردات در نظر می گیریم. همچنین داروها می توانند در سیستم Titek ثبت شوند.

در مصاحبه ای با ایواره ، دکتر حیدر محمدی وی در مورد کمبود قرص ریتالین گفت: قرص متیل فنیدیت مشکلی در بازار ندارد و به وفور یافت می شود. البته برخی اصرار به مصرف مارک خارجی ریتالین دارند.

وی با بیان اینکه متیل فنیدیت که به مارک ریتالین معروف است مشابه تولید داخلی است ، افزود: باید توجه داشت که مارک ریتالین از قیمت بالاتری برخوردار است و در عین حال طبق قانون مشمول تعرفه های گمرکی است. . بنابراین ، از آنجا که تولید داخلی این دارو به صورت محلی در دسترس است ، ما مقدار کمی از مارک آن را در بازار مشترک داریم. لازم به ذکر است که همه سهم بازار را نمی توان به واردات اختصاص داد. زیرا در این حالت بدیهی است که اقدامی غیرقانونی انجام شده است.

محمدی تاکید کرد: در زمینه داروهایی که مشابه تولیدات داخلی آنها در کشور است ، ما ملزم هستیم که عمده آن را به تولیدکنندگان داخلی اختصاص دهیم. بنابراین ، مارک های مختلف داخلی به وفور در زمینه متیل فنیدیت یافت می شوند. در عین حال ، ما سهمیه کمی را برای واردات در نظر می گیریم.

مدیر کل سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه برخی از پزشکان اصرار به مصرف داروی مارک ریتالین دارند. البته یک مارک از آن در داروخانه های دولتی نیز وجود دارد و به زودی فروش این دارو منوط به ثبت در سیستم Titek خواهد بود ، به عنوان مکانیزم موفقی که برای کنترل انسولین قلم ساخته شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
وضعیت “ریتالین” در بازار دارویی کشور / فروش منوط به ثبت در سامانه تیتک؛ بزودی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.