معرفی کتاب آشنایی با شبکه‌های خصوصی مجازی

۲,۹۷۳ بازديد

معرفی کتاب آشنایی با شبکه‌های خصوصی مجازی https://d77.ir/معرفی-کتاب-آشنایی-با-شبکه‌های-خصوصی-م/ دنیای 77 Mon, 15 Feb 2021 10:57:29 0000 اقتصاد و مالی https://d77.ir/?p=4661 شبکه خصوصی مجازی (*******)، یک روش برقراری ارتباط در شبکه است که در یک بستر و فضای عمومی مانند اینترنت انجام می‌شود. این روش به‌منظور اتصال امن کامپیوترهای مختلف به یکدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. درواقع اتصال شبکه‌های خصوصی مجازی، از راه دور انجام می‌شود. این اتصال، از طریق آی‌پی تونل رمزگذاری شده بین کلاینت ******* …

شبکه خصوصی مجازی (*******)، یک روش برقراری ارتباط در شبکه است که در یک بستر و فضای عمومی مانند اینترنت انجام می‌شود. این روش به‌منظور اتصال امن کامپیوترهای مختلف به یکدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. درواقع اتصال شبکه‌های خصوصی مجازی، از راه دور انجام می‌شود.

این اتصال، از طریق آی‌پی تونل رمزگذاری شده بین کلاینت ******* و شبکه خصوصی انجام می‌شود. احتمالاً تا به اینجای کار، با برخی اصطلاحات تخصصی مواجه شده‌اید که شاید هنوز برایتان گنگ باشند. به همین منظور، در این مقاله قصد داریم ۲ کتاب درزمینهٔ آشنایی با شبکه‌های خصوصی مجازی به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با پارس وی پی اِن همراه باشید!

نگاهی عمیق‌تر به Virtual Private Network

اگر بخواهیم به‌طور خیلی خلاصه و مفید بگوییم، شبکه خصوصی مجازی که به‌اختصار ******* نامیده می‌شود، راهی ساده و مطمئن برای انتقال ترافیک خصوصی بر روی شبکه عمومی هست. همان‌طور که از اسمش نیز پیداست، شبکه خصوصی، یعنی شبکه‌ای که دارای امنیت بالایی است و در دسترس عموم نیست.

در واقع استفاده و خرید ******* از پارس وی پی ان به شما کمک می‌کند تا با سرعت و امنیت بیشتری در دنیای اینترنت وبگردی کنید و انتخاب یک سرویس وی پی ان پرسرعت قطعا می‌تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند.

خوب است بدانید که *******‌ ها بر اساس رمزنگاری، به دودسته رمزنگاری‌شده و رمزنگاری نشده تقسیم می‌شوند. نکته جالب‌توجه این است که در شبکه‌های خصوصی رمزنگاری نشده، امنیت اطلاعات در حال تبادل اهمیتی ندارد یا اینکه از روش دیگری تأمین می‌شود!

برخی مزایای ******* برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ

استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی، مزایای زیادی دارد که در زیر، تنها به چند مورداشاره می‌کنیم:

  • بهبود وضعیت امنیت شبکه
  • کاهش زمان ارسال و انتقال اطلاعات برای کاربران از راه دور
  • کاهش هزینه‌ها
  • گسترش محدوده ارتباطی (محدوده جغرافیایی)
  • توپولوژی آسان

معرفی چند کتاب با موضوع شبکه‌های خصوصی مجازی (*******)

برای اینکه بتوانید با شبکه‌های خصوصی بیشتر آشنا شوید و بتوانید درک درستی از آن‌ها پیدا کنید، کتاب‌هایی که در زیر به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

البته قطعاً با خواندن یک یا دو کتاب، متخصص شبکه‌های خصوصی مجازی نخواهید شد و بهتر است برای ادامه یادگیری، به سراغ دوره‌های آموزشی پیشرفته بروید.

معرفی کتاب‌ها

۱. آشنایی با شبکه‌های خصوصی مجازی *******، اثر مینو به تابان

این کتاب، یکی از کتاب‌های بسیار مفید و درعین‌حال کوتاه درزمینهٔ ******* است.

چکیده‌ای از این کتاب را باهم بخوانیم:

اگر یک شرکت ازنظر جغرافیایی در یک نقطه متمرکز باشد، ارتباط بین بخش‌های مختلف آن را به‌راحتی و با استفاده از شبکه‌های محلی می‌توان برقرار کرد.

اما در مورد سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، این‌گونه نیست! سازمان‌هایی که دارای شعب مختلفی در نقاط مختلف یک کشور یا چندین کشور دارند، باید از یک اتصال و شبکه امن به نام Virtual Private Network استفاده کنند.

اما یک مسئله اساسی نیز وجود دارد. ازآنجاکه دسترسی به شبکه‌های عمومی فعلی مانند اینترنت قابل‌اطمینان نیست، درنتیجه این مشکل به ******* ها نیز انتقال می‌یابد. این مسئله، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معایب شبکه‌های خصوصی مجازی به‌حساب می‌آید!

در زیر، می‌توانید برخی سرفصل‌های مهم آن را مشاهده کنید و درصورتی‌که به کارتان می‌آمد، آن را خریداری کنید:

  • ******* چیست؟
  • مزایا و معایب *******
  • معماری‌های *******
  • قراردادهای موجود در پیاده‌سازی *******
  • قراردادهای رده بسته‌گرای *******
  • قراردادهای کارکردگرای *******

یکی از مهم‌ترین مزایای این کتاب، خلاصه و جمع‌وجور بودن آن است و تنها در ۱۸ صفحه، یک دید کلی راجع به Virual Private Network به شما می‌دهد.

۲. شبکه‌های خصوصی مجازی، اثر سحر عزیز محمدی

این کتاب، نسبت به کتاب قبلی کمی کامل‌تر و جامع‌تر است و خواندن هردوی این کتاب‌ها، می‌توانند به درک عمیق‌تر شما در مورد شبکه‌های مجازی، کمک شایانی کنند.

چکیده‌ای از این کتاب را باهم بخوانیم:

در ابتدا شبکه‌های اینترنت مطرح گردیدند. این نوع شبکه به‌صورت کاملاً اختصاصی بوده و کلیه کارکنان یک سازمان، با استفاده از رمز عبور مشخصی می‌توانستند وارد شبکه شوند.

اخیراً سازمان‌ها با توجه به نیازهای جدید کارمندانشان (کار از راه دور)، اقدام به ایجاد شبکه‌های اختصاصی مجازی یا Virual Private Network کردند.

برخی سرفصل‌های مهم این کتاب را باهم ببینیم:

  • روش‌های برقراری ارتباط از راه دور
  • شبکه‌های بی‌سیم یا Wireless
  • خطرات، حملات و ملزومات امنیتی
  • معایب و اشکالات شبکه
  • آشنایی با VOIP
  • آموزش راه‌اندازی ******* در ویندوز XP به‌صورت تصویری

این کتاب چیزی حدود ۳۶ صفحه است و شاید مهم‌ترین مزیت آن نسبت به کتاب قبلی، این باشد که هم جامع‌تر است و هم دارای آموزش تصویری است و هر فردی با هر سطح سوادی، می‌تواند از آن استفاده کند.

امیدواریم که از خواندن این مقاله در مورد شبکه‌های خصوصی مجازی لذت برده باشید و بتوانید با استفاده از کتاب‌های معرفی‌شده در این زمینه، به سطح قابل قبولی در حوزه Virual Private Network برسید.

البته همان‌طور که گفتیم، مطالعه این کتاب‌ها نمی‌توانند از شما یک متخصص شبکه بسازند و برای یادگیری تخصصی مباحث مربوط به شبکه‌های مجازی، بهتر است در دوره‌های آموزشی جامع حضوری و غیرحضوری شرکت کنید.

 

معرفی کتاب آشنایی با شبکه‌های خصوصی مجازی (معرفی ۲ کتاب تخصصی)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.