چرا مواد اولیه را قطره چکانی می دهید؟!

۲,۵۱۲ بازديد

چرا مواد اولیه را قطره چکانی می دهید؟! https://evarah.ir/2021/06/چرا-مواد-اولیه-را-قطره-چکانی-می-دهید؟/ ایواره Sun, 20 Jun 2021 12:00:48 0000 اقتصادی https://evarah.ir/2021/06/چرا-مواد-اولیه-را-قطره-چکانی-می-دهید؟/

رئیس انجمن فولاد غلطک ها ضمن اشاره به اینکه چالش اصلی غلطک ها مهندسی تأمین و قیمت گذاری در بورس کالا است ، تأکید کرد: عرضه با قطره چکان و تحت مدیریت بورس کالا مشکلات زیادی را برای غلتک ها و سود بالادستی و پایین دست در ایجاد کرده است. ضرر – زیان. به گزارش …

منبع: خبرگذاری ایواره
چرا مواد اولیه را قطره چکانی می دهید؟!

رئیس انجمن فولاد غلطک ها ضمن اشاره به اینکه چالش اصلی غلطک ها مهندسی تأمین و قیمت گذاری در بورس کالا است ، تأکید کرد: عرضه با قطره چکان و تحت مدیریت بورس کالا مشکلات زیادی را برای غلتک ها و سود بالادستی و پایین دست در ایجاد کرده است. ضرر – زیان.

به گزارش ایواره ، سید احمد رضاونیک در جلسه ای با موضوع افزایش قیمت شمش و بالا بردن نرخ آن نسبت به قیمت های داخلی و همچنین تعیین نامناسب قیمت پایه ارزش گمرکی در انجمن ، گفت: وی گفت: انجمن در ژوئیه سال گذشته برای جلوگیری از گرفتن مجوز خود از اتاق بازرگانی برای تمایز منافع به طوری که طومارها می توانند از مزایای فقدان انجمن قبلی استفاده کنند.

رئیس انجمن غلطک های فولادی اظهار داشت: بزرگترین چالش و مهمترین مشکل غلطک ها تهیه مواد اولیه یا در واقع تأمین و مهندسی قیمت ها است که توسط بورس کالا انجام می شود. تا تیر ماه سال گذشته قیمت شمش 3800 دلار برای هر کیلوگرم بود اما در پایان سال با جهش 300 درصدی به کیلویی 12 هزار تومان رسید.

وی با اشاره به وضعیت تولید و صادرات شمش فولاد اظهار داشت: سال گذشته 18 میلیون تن شمش ، شمش و شکوفه تولید و 6 میلیون و 690 هزار تن صادر شد. 30 میلیون تن فولاد خام تولید شد که 9 میلیون تن آن صادر شد. همچنین حدود 12 میلیون تن مقاطع طولانی تولید و 2.4 میلیون تن صادر شده است.

حداکثر 7 میلیون تن سهام نورد خارج از شبکه معامله شد

رئیس انجمن فولاد غلطک اظهار داشت که سال گذشته در مجموع 3.7 میلیون تن شمش ، شمش و شکوفه در بورس کالا و بقیه خارج از بورس خرید و فروش شد. وی افزود: در سال گذشته 12 معامله معادل 800000 تن فروش محصول در بورس کالا لغو شده است ، به معنای فروش مواد اولیه خارج از بازار ارز است ؛ بنابراین ، این حادثه منجر به تهیه قطره چکان شد.

رضویک تأکید کرد که مزایای زنجیره باید در سراسر زنجیره از معدن تا محصول نهایی توزیع شود و منافع آن باید وضعیت سودآوری باشد. ما نمی خواهیم مثلاً طومارها سودآور باشند ، اما بالادست در سایه زیان قرار بگیرند. در آوریل 2016 ، اختلاف بین شمش و سلاح در ایران 25٪ و 11.5٪ CIS بود ، اما این اختلاف در پایان سال گذشته به پنج٪ رسید. این مبلغ حتی هزینه های حمل و نقل را نیز شامل نمی شود. امسال این اختلاف به کمتر از پنج درصد رسیده است ، در حالی که هزینه هایی مانند حمل و نقل ، دستمزد ، بیمه و موارد مشابه 13.5 درصد است.

بورس کالا اجاره ایجاد کرد

این مقام مسئول صنعتی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ها در بورس کالا منظم است ، اظهار داشت: فاصله قیمتی اسلحه و شمش با در نظر گرفتن هزینه تولید و مواد اولیه منجر به از دست دادن 12٪ تولید محصولات چسبنده می شود. مدیریت ضعیف و عدم نظارت کافی در بورس کالا باعث ایجاد رانت شده است. از طرف دیگر ، متأسفانه به دلیل ارزان بودن سهمیه صادرات به ایران و قیمت بالای عرضه داخلی ، صادرات محصولات کوهنوردی کاهش یافته و صادرات به کشورهای همسایه به دلیل تعرفه ها مقرون به صرفه نیست. قیمت اسلحه در ایران بسیار بالا است و پروژه ها غیرفعال شده اند. بنابراین ، تقاضای داخلی وجود ندارد و کشورهای همسایه تعرفه هایی را برای آرماتور تعیین کرده اند. در همین حال ، ضعف دستگاه دیپلماسی در حذف یا کاهش تعرفه ها نیز مشهود است.

رضاونیک دربار گفت: “هنگامی که برای کاهش قیمت مواد اولیه باید 300000 تن سلاح در بازار عرضه می شد ، بورس کالا از این اقدام جلوگیری کرد و سپس مواد اولیه محصولات رول شده گران شد.” در حال حاضر ، قیمت شمش به تولید کننده در پایین دست ، از جمله هزینه حمل و نقل ، فروخته می شود که گرانتر از قیمت شمش صادراتی است. قیمت نیز از وسط زنجیر فولاد ساخته شده است که منطقی نیست. قیمت ها باید برای همه محصولات براساس هنجارهای جهانی یکسان باشد ، نه با قیمت های متفاوت.

مقدار تعیین صادرات ، یکی دیگر از مشکلات غلطک های فولادی است

رئیس انجمن غلطک های فولادی اظهار داشت: تعیین ارزش صادرات کالا از گمرک یکی دیگر از مشکلات این حوزه است. قیمت گمرک بر اساس CIS است ، اما طومارها به دلیل تعرفه در کشورهای همسایه و هزینه حمل و نقل ، حدود 70 تا 80 دلار کمتر از قیمت اسلحه در جهان صادر می کنند. در همین حال ، بیشتر این رول ها با مشکل ارزیابی گمرکی روبرو شده اند و حتی یک شرکت بیش از 200 میلیارد دلار جریمه شده است. انجام تعهدات بر اساس قیمت نیما است و با سیستم سنا 3000 تومان اختلاف دارد. ارزیابی گمرک بر اساس سیستم سنا است. در حالی که انجام تعهدات براساس قیمت نیما بود؛ بنابراین ، یک سنا یا نصف هنجار مشخص باید برای کل زنجیره تنظیم شود.

سازندگان فولاد القایی به کمک غلتک ها آمدند

نیکه فولادی گفت: “سال گذشته ، تولیدکنندگان فولاد القایی کمبودهایی را ارائه داده و مواد اولیه را با غلطک تر به غلطک ها فروختند.” در واقع ، این بخش مسئول تنظیم و اجرای بازار بود. ما مجبور نیستیم با زنجیره بالادستی سر و کار داشته باشیم ، اما به دلیل عدم نظارت در انجمن ها و رانت های ایجاد شده در بورس کالا ، ارزش افزوده به گروه خاصی منتقل می شود. در عین حال ، قوانین و دستورالعمل های ساعت مشکلاتی را برای پیمایش ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
چرا مواد اولیه را قطره چکانی می دهید؟!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.