ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های آبی و فاضلاب/ روش‌های نوین برای حذف ۹۰ درصدی

۲,۵۱۲ بازديد

ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های آبی و فاضلاب/ روش‌های نوین برای حذف ۹۰ درصدی https://d77.ir/ماندگاری-ویروس-کرونا-در-محیط‌های-آبی/ دنیای 77 Tue, 22 Jun 2021 00:40:45 0000 اقتصاد و مالی https://d77.ir/ماندگاری-ویروس-کرونا-در-محیط‌های-آبی/ محققان بر این باورند که ویروس کرونا در محیط های آبی خصوصاً در زمستان ماندگاری بالایی دارد ، اما نتایج مطالعه نشان می دهد که روش های جدید ضد عفونی و کلرزنی می تواند از 90٪ آلودگی ویروس در انسان جلوگیری کند ، با این کار اپراتورها ارزش گیاهان تصفیه آب را افزایش می دهند …

محققان بر این باورند که ویروس کرونا در محیط های آبی خصوصاً در زمستان ماندگاری بالایی دارد ، اما نتایج مطالعه نشان می دهد که روش های جدید ضد عفونی و کلرزنی می تواند از 90٪ آلودگی ویروس در انسان جلوگیری کند ، با این کار اپراتورها ارزش گیاهان تصفیه آب را افزایش می دهند و مجتمع های تفریحی آب. اولویت باید داده شود.

در مصاحبه ای با دنیای 77 ، مدیر عامل یک سازمان دانش بنیان فعال در بومی سازی سیستم های عقیم ، دکتر وی گفت: از آنجا که ماندگاری و مقاومت در برابر ویروس Covid-19 نسبتاً زیاد است ، مراقبت های پزشکی مدرن می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی جامعه داشته باشد.

وی افزود: طبق آخرین مطالعه ، بقای ویروس کرونا در محیط های آبکی با دمای نسبتاً کم بسیار زیاد است و سفره های زیرزمینی در زمستان می تواند یک مزارع تولید خطرناک برای عفونت ویروس کرونا باشد.

شفیع گفت: “تحقیقات علمی نشان داده است که ویروس کرونا می تواند در محیط های آبزی ، فاضلاب و فضولات زنده بماند.” حفظ؛ بنابراین ویروس Covid-19 می تواند از طریق دفع به انسان منتقل شود.

دانش بنیان ، مدیر عامل شرکت ، با تأکید بر اثرات تصفیه فاضلاب در کاهش و برهم زدن زنجیره عفونت ویروس کرونا ویروس اظهار داشت: فاضلاب تصفیه برای آب آشامیدنی و حتی آبیاری فضای سبز در مزرعه م effectiveثر است. بنابراین ، تصفیه فاضلاب می تواند نقش مهمی در کاهش عفونت ویروس کرونا داشته باشد. تصفیه فاضلاب معمولاً 90٪ در از بین بردن ویروس موثر است.

وی تأكید كرد: سازوكارهای اصلی حذف ویروس در فاضلاب مبتنی بر ضدعفونی شیمیایی با استفاده از روش های كلرزاسیون این است كه بهترین و م mostثرترین روش ضد عفونی كلر استفاده از بسته های آنالیز الکترونیك برای تولید هیپوكلریت سدیم در محل است. زیرا کلر در غیاب قطره های غلظت و استفاده به عنوان حداکثر بازده و نیاز این روش ، حداقل اثرات جانبی دارد.

شفیع یادآور شد: به دلیل تکثیر این ویروس در محیط های آبی ، برای اپراتورهای تصفیه خانه و مجتمع های تفریحی آب اولویت ارزیابی ریسک و تجزیه و تحلیل کیفیت آب مهم است. گندزدایی آب کلر یک روش موثر برای جلوگیری از انتشار تاج است.

وی گفت: “به طور معمول ، زباله ها توسط شبکه های جمع آوری شهری جمع می شوند ، که شامل فاضلاب خانگی و فاضلاب بیمارستان برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب است.” این مقدار فاضلاب از طریق مراحل مختلف تصفیه فاضلاب ، پس از انتقال به تصفیه خانه ضد عفونی و تصفیه شده و احتمال تراکم ویروسی (سنتز ویروس) وجود دارد.

وی ادامه داد: تصفیه ثانویه آب تصفیه نشده در کاهش ویروس ها تا 90 درصد موثر است ، یکی از مکانیسم های اصلی خنثی سازی ویروس ها در آب های آلوده ضد عفونی شیمیایی مانند کلرزنی و اشعه ماورا بنفش است ، در حالی که آب های سطحی برای تصفیه فاضلاب های آلوده تصفیه می شوند “” این بسیار مهم است.

به گفته محققان ، ویروس کرونا توسط برخی از بازدارنده ها مانند نور خورشید ، مواد شیمیایی ، اکسیدان ها و دمای بالا غیرفعال می شود.

مدیرعامل دانش بنیان گفت: “دستورالعمل های کیفیت آب آشامیدنی کانادا نشان می دهد که تصفیه آب و ضد عفونی با کلر (کنترل کدورت ، ضد عفونی ، pH ، دما) ویروس را کنترل می کند ، همچنین فرآیندهای تصفیه مانند فیلتراسیون ، تاج گذاری. قادر به از بین بردن 99٪ ویروس است.

وی با اشاره به اینکه هیچ دستورالعمل بهداشتی خاصی برای محافظت از کارمندان در برابر ویروس Kovid-19 در مدیریت تصفیه فاضلاب وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: این منطقه شامل مراقبت های اولیه ، اطلاعات و پشتیبانی عمومی از کنترل ویروس کرونا با مشورت با کارشناسان بهداشت جهانی است. با رعایت نکات بهداشتی ، می تواند بدون نگرانی فعالیت های تصفیه آب و فاضلاب را انجام دهد.

Schaffiti با توصیف اثرات روش های درمانی جدید در حذف ویروس کورنو از آلودگی ، گفت که استفاده از سیستم ضد عفونی کننده جدید باعث از بین رفتن RNA ویروس KYD-11 و ویروس در معرض آلودگی به طور کامل از محیط آبزیان می شود.

وی با اشاره به برخی مطالعات در این زمینه خاطرنشان کرد: غلظت تمام میکروارگانیسم های ویروسی در فاضلاب با غلظت صفر از 5 ppm تا صفر و جریان 5 لیتر در ثانیه پس از تزریق ضد عفونی ، که نشان دهنده اثربخشی سیستم های ضد عفونی کننده الکتروکلریناسیون است.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.