تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده

۲,۴۶۴ بازديد

تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده https://evarah.ir/2021/10/تعیین-تکلیف-احیای-جهاد-سازندگی-تا-۲۰-رو/ Thu, 07 Oct 2021 12:44:13 0000 عمومی https://evarah.ir/2021/10/تعیین-تکلیف-احیای-جهاد-سازندگی-تا-۲۰-رو/

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایواره ، “سید جواد ساداتی نژاد” وزیر جهاد کشاورزی امروز (پنجشنبه 15 آنلاین) به مناسبت روز ملی مهاجران ، در جمع مردم ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی گفت: و این عشایر ، و در این راستا ، رئیس جمهور دستور داد که خلاصه نهایی و …

منبع: خبرگذاری ایواره
تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایواره ،

“سید جواد ساداتی نژاد” وزیر جهاد کشاورزی امروز (پنجشنبه 15 آنلاین) به مناسبت روز ملی مهاجران ، در جمع مردم ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی گفت: و این عشایر ، و در این راستا ، رئیس جمهور دستور داد که خلاصه نهایی و انتصاب ظرف 20 روز آینده انجام شود.

ساداتی نژاد افزود: رسیدگی به اقشار محروم جامعه به ویژه روستاییان و عشایر یکی از برنامه های کاری دولت سیزدهم است و عمده ترین بخش سفرهای استانی ما سرپیچی از این بخشها است.

وی ادامه داد: احیای وزارت جهاد سازندگی مورد تاکید دولت و ریاست جمهوری است ، زیرا پس از ادغام دو وزارتخانه سابق و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی ، روستاییان ما گیج و ناتوان بودند و در نهایت تمرکز اصلی روستا و عشایر تولید بود. “

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع اصلی دولت تمرکز بر اقتصاد روستایی و عشایری است و اگر از این مسائل چشم پوشی کنیم ، شاهد مهاجرت و تخلیه روستاها از مردم خواهیم بود و بیشتر مهاجران در شهرها به حاشیه رانده می شوند. و پول زیادی خرج کنید. دولت تحمیل می کند ؛ بنابراین ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید مراقبت از این گروه ها و حمایت از تولید در روستاها است.

وی گفت: با تشکیل وزارت جهاد سازندگی ، روستاها احیا می شوند و شاهد رونق فوق العاده ای در زمینه های تولید ، کشاورزی و دامداری خواهیم بود.

وی گفت: عشایر ذخیره انقلاب و ضامن تامین و تولید نیازهای کشور به ویژه در زمینه پروتئین و لبنیات هستند. ما همچنین باید با افتخار به بخش دامداری و کشاورزی یارانه دهیم تا امنیت غذایی مناسب را بدون نیاز به دیگران تضمین کنیم.

ساداتی نژاد گفت: کشاورزان و دامداران حتی در تولید قدرت ملی نقش دارند ، زیرا یکی از مولفه های قدرت داشتن حمایت غذایی قابل اعتماد است و عشایر و کشاورزان همیشه به عنوان بخشی از اقتدار جمهوری اسلامی و ما امیدواریم که توجه بیشتری به احیای وزارت ساختمان آنها اعمال شود.

وی گفت: در دولت سیزدهم برای افزایش وام نسبت به عشایر و دهقانان گام برمی داریم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خواسته های عشایر منطقه زرندیه گفت: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش 14 منطقه عشایری زرندیه و همچنین تقویت اینترنت و شبکه تلفن همراه با وزرای مربوطه صحبت خواهم کرد.

وی بیان کرد: موضوع گازرسانی به مناطق عشایری و روستاهای منطقه زرندیه نیز از عوامل انگیزشی و رفاهی است و در جلسه بعدی هیات دولت گزارشی از این وضعیت ارائه می کنم. با مشورت وزیر راه و شهرسازی باید این موضوع را پیگیری کنیم.

ساداتی نژاد در مورد درخواست دیگر عشایر در خصوص سهمیه کم نهاده های دامی گفت: ما توزیع نهاده ها را به عنوان راه حل این جلسه دنبال می کنیم و سعی می کنیم سطح توزیع نهاده های دام سبک و سنگین را در روال قبلی و ارائه سهم مورد نیاز. “ما همچنین با قیمت مناسب برنامه ریزی خواهیم کرد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی نیز مازاد دام عشایر را با نرخ مصوب خریداری می کند و اگر عشایر در نگهداری دام مشکل داشته باشند ، می توان غذای مورد نیاز را به صورت اقساطی در قالب یک قرارداد با این شرکت در استان مرکزی. قبول و پرداخت بدهی ها از محل فروش دام های خود پس از دوره پرواربندی.

وی در مورد صادرات دام اظهار داشت: برخی از دامها به صورت مرزی به مناطق مرزی قاچاق می شوند و صادرات دام قبلا ممنوع بود اما برای حل این مشکل ، مجوز صادرات دام را به شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مجری ، دغدغه شرکت ها دادیم. عشایر سالهاست. “شمارش شد.

وی در مورد پیشنهاد نماینده ساوه برای اعطای سهم نهاده های دامی از ابتدای سال به عشایر بدون واسطه ، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم.

سادات نژاد در مورد عشایر فاقد دفترچه یا افرادی که سهمیه آرد ندارند گفت: “من از رئیس سازمان عشایر ایران می خواهم که این پرونده ها را طبق کد ملی بررسی و تحت پیگرد قرار دهد.”
وی گفت: هدف ما مهاجرت معکوس و بازگشت خانواده های روستایی به شهرهایشان است و در این راستا باید کسانی را که به روستاها بازگشته اند شناسایی کنیم.
وی در مورد مشکل روستاییان و عشایر با مدیریت منابع طبیعی بر سر مالکیت برخی از اراضی گفت: در اکثر روستاها مشکلاتی در مورد مالکیت و زمین های بدون سند وجود دارد و این که زمینهای کشاورزی بدون سند هستند یک نقطه ضعف است. بزرگ.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: حل این مشکل یکی از برنامه های محوری دولت سیزدهم است و تلاش می کنیم تمام زمین های کشاورزی به عنوان سند در این دولت وجود داشته باشد و به درگیری بین منابع پایان دهد. طبیعی و دهقانی یکبار برای همیشه همه با اختصاص زمین های کشاورزی “.

وی گفت: اقدامات لازم را برای تسهیل ورود محصولات کشاورزان و عشایر به بازارهای مصرف انجام خواهیم داد ، زیرا وجود واسطه ها و واسطه ها در حق این گروه مولد بی انصافی است و با احیای وزارت جهاد ، ساخت و ساز و واگذاری مسائل صنفی و تعاونی در این زمینه. “من اقدامات عملیاتی را انجام خواهم داد.

ساداتی نژاد گفت: بدون حضور و نظر کشاورزان ، دامداران و عشایر هیچ تصمیمی نمی گیریم و مطمئناً از حضور نمایندگان آنها در تصمیم گیری ها استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگذاری ایواره
تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.